CHEERSON CX-33S élőképes saját kamerarendszerrel rendelkező drón
|
Paraméterek
Cheerson CX-33S tricopter műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | Kb. 50-100m. |
FPV hatótávolsága | 50-100m |
Teljes hossz/szélesség rotorok végéig átlóba mérve | 355mm |
Teljes hossz/szélesség rotorok végéig | 305mmX305mm |
Teljes hossz/szélesség rotorvédővel | 380mm |
Hossz/szélesség a váz végéig | 250mm |
Törzs magasság | 80mm. |
Főrotorátmérő | 140mm. |
Adó méret monitor nélkül | (H x Sz x M):135mm x 135mm x 45-60mm. |
Külön az FPV monitor mérete | 1200mm x 90 mm x 18-25m |
Monitor kijelzőjének mérete | 111mm |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Monitor működése 4 db AAA elem vagy AAA típusú akkumulátor (nem tartozék) | |
Töltési idő | kb. 50perc. |
Repülési idő | kb. 9perc. |
Nettó súly kamerával | 130g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral és kamerával együtt | 160g. |
Teljes súly akkumulátorral együtt és rotorvédővel és kamerával | 168g. |
Akkumulátor | 7,4V 450mAh. LI-poly. |
Motorok | 6db főmotor |
A csomag tartalma | |
1 db Cheerson CX-33S saját kijelzős FPV kamerás drónt | |
1 db 2,4Ghz távirányító | |
1db Saját monitor a távirányítóra szerelve | |
1szett leszállótalp a gépre szerelve | |
1 db USB töltő | |
1db LIPO akkumulátor 7,4V 450mAh. | |
4db tartalék főrotorlapát | |
1szett tartalék rotorkupak | |
1db élőkép továbbításra alkalmas kamera a drónra szerelve | |
1szett azaz 6db. rotorvédő | |
2db csavarhúzó | |
1 szett rögzítő csavar a rotvédőhöz | |
Micro SD kártyát és kártyaolvasót a szett nem tartalmazz! | |
Bármilyen Micro SD kártyával kommunikál 32GB.-ig. | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
Leírás
Cheerson CX-33S tricopter 5.8Ghz.-es sajátkijelzős kamera rendszerrel
Megjelent a Cheerson legújabb drónja, a CX-33, amely újszerű megoldásaival hozza létre a középkategóriás drónok legújabb generációját.
Gyors, stabil, egyszerűen kezelhető és fel van vértezve a modern technika legújabb vívmányaival, a Cheerson legújabb drónja, a CX-33S.
A háromkarú Y forma első pillantásra ugyan megdöbbentőnek tűnhet a hat motorral karöltve, de ez az úgynevezett Y6 elrendezés, ami a trikopternek látszó drónt valójában hexakopterré teszi, adja a drón lehengerlő megjelenése mellett a repülési tulajdonságainak sok előnyös sajátosságát is.
Az Y6 forma, amivel még igen kevés gyártó próbálkozott ebben a kategóriában, rendkívül előnyösnek mondható több okból is. Egyrészt sokkal nagyobb erőt tud egy egy karból kihozni ugyanakkora motorokkal, ami a CX-33 repülését meglepően simává, stabillá teszi a többi kategóriájában található típushoz képest.
Igazából több nyomatékot tud egy egy manőverhez létrehozni, mint egy quad, de akár mint egy hagyományos csillagelrendezésű hexa is, mivel a motorok nyomatéktengelyei közelebb helyezkednek el egymáshoz, azaz az egymás felett elhelyezkedő motorok azonnal tudják kompenzálni az egymás által gázadáskor keltett forgatónyomatékokat, megelőzve ezzel azt, hogy a gép iránya instabillá váljon.
Ezenkívül a hexa kialakítás meglepően erőssé teszi a CX-33-at az azonos kategóriájú quadokhoz képest, ugyanis itt minden manőver hat és nem négy motor próbál végrehajtani.
A motorok egyébként jó minőségűek, semmi probléma nem volt velük több zuhanás után sem. (De a drón maga kifejezetten sérülékeny ha ütközik, ezért kifejezetten haladó pilótáknak ajánljuk.)
Minden manővert pontosan tud lekövetni és nem jellemző rá sem a túldöntés, sem a beesés, azaz a döntés és fordulás kombinációjából adódó erőhiány. Alamodell
Néhány drón ugyanis hajlamos arra, hogy kanyarban megbolonduljon a giroszkópja, és úgymond a földig rázza magát, de ez szerencsére, de ugyanakkor egy kicsit meglepő módon, még a legvadabb tölcsérek utáni irányváltásoknál sem volt a gépre sosem jellemző.
Gyakorlatilag ez az eddig általunk repült egyik legstabilabb gép, és ez elég egyedülálló teljesítménynek számít, főleg ebben a kategóriában.
Ez a stabilitás gyakorlatilag repülési stílusra félútra helyezi a gépet a trikopterek és a hexák között; a hexakopterek erejét ötvözi a trikopterek egyedi repülési tulajdonságaival és erős iránytartó képességével, és nem utolsósorban kis tömegével.
A CX-33 stabilitását ezenkívül még az tudja csak tovább növelni, hogy el van látva a kategóriában újonnan megjelent, cseppet sem alapfelszerelésnek számító, de elérhető árú miniatürizált vezérlőpanelre szerelt barométerrel.
Ez a meglepően pontos műszer nem az időjárást fogja nekünk előrejelezni, hanem a CX-33 tudni fogja minden időpillanatban, pontosan milyen magasságban tartózkodik éppen.
Innen már csak kis lépés végiggondolni, hogy az elektronika innen már leveszi a vállunkról a gáz analóg vezérlésének a terhét is, mivel a gép teljesen önállóan tartani fogja a pillanatnyi magasságát. Alamodell
Ez a következőképpen működik a gyakorlatban; a gép mindig egy magasságon marad, hogyha kézzel emelünk rajta, visszaereszkedik, ha lehúzzuk, akkor visszaemelkedik.
Innen a gép vezérlése teljesen leegyszerűsödik, nem gázkarunk lesz a bal oldalt, hanem középre visszaálló magasságvezérlőnk, azaz ha felfele toljuk, akkor emelkedik a gép, ha lehúzzuk, süllyed. Egy kis ideig tartott megszokni, hogy a többi géppel ellentétben ez semmilyen gázadást nem igényel, akármilyen erősen is döntjük előre.
Gyakorlatilag öröm nézni, hogy milyen szépen repül és tartja a magasságát akármennyire is tépkedjük a karokat, bármilyen manőver során csak akkor süllyed vagy emel ki, ha ezt külön kérjük tőle. Alamodell
Tehát nem csak azt kell majd megszokni, hogy nem kell korrigálni akkor, ha gázt adunk, akkor sem kell elvenni a gázt, ha fékezni akarjuk a gépet, hogy ne emelkedjen fel.
Emiatt ha beleszokunk ebbe, lehet kisebb fékerőt tudunk csak kihozni a gépből, úgyhogy előtte érdemes kitapasztalni, hogy mennyire gyorsan tud megállni.
Ha gyorsan akarunk kitérni tehát, ne spóroljunk a magassággal, vagy inkább kanyarodjunk egyet, mert nehéz lesz elsőre megszokni az újfajta vezérlést.
Egy dolgot még érdemes a motorokkal kapcsolatban megjegyezni; mivel nincs közvetlen analóg hozzáférés a gázadáshoz, a gyártó a túlmelegedés veszélye nélkül nyugodtan túlméretezhette őket, amivel csökkentette a reakcióidőt, a túlrángatás veszélyét meg elhárítja teljes mértékben az elektronika.
Ez leginkább a felszállásokkor és az emelkedések kezdetekor figyelhető meg, a gép nem lassan felpörgetve motorjait emelkedik, hanem gyakorlatilag ugrik, éles motorhang kíséretében, és az emelkedés csak az első másodperc végére normalizálódik. Alamodell
Ez adja a motorok megbízhatóságát, és ez adja a gép azon tulajdonságát is, hogy sokkal többre képes a konstrukció, mint amennyit az elektronika megmutatni enged.
Ezért tehát amit a gép tud, azt tudja minden lehetséges kombinációban, és nehezebb körülmények között is, a CX-33 sosem jár képességei határán.
Nem esett szó még a gép FPV rendszeréről, arról az eszközről, ami igazán különlegessé teszi a gépet.
Ez az élőképes kamerából és a hozzácsatolt képernyőből álló rendszer lehetővé teszi, hogy azt lássuk, amit a gép szemszögéből látnánk, a repülés élményét adva mindenkinek, bármilyen kevés köze is legyen a valódi dologhoz.
Az élőképes kamera a gép aljára van felszerelve, semmilyen külön összeszerelést vagy beállítást nem igényel, gyakorlatilag mindig működik, de felvételt csak a távirányító megfelelő gombjának utasítására készít. ALAMODELL
A felvételt ésszerű módon a gépen tárolja, nem úgy, mint néhány zseniálisnak nem nevezhető megoldásban, ahol az élőképet adó monitoron vagy telefonon van rögzítve az anyag. Ez azért fontos, mert az élőképnek megvannak a határai, csak alacsonyabb, VGA minőséghez közeli képet lehet átvinni a most létező technikával, és a jelzavar pedig elkerülhetetlen, ami néha képzajt okozhat. Tehát ahelyett, hogy egy zajos, mocskos, és más nyomda festéket nem tűrő jelzőkkel illethető felvételt kapnánk a végére, ami a legjobb indulatok mellett is csak középszerűt alulról súrolónak minősíthető, egy egész jó minőségű képet kapunk, ami kategóriájában erősnek számít.
A kamera képe szép, éles, kontrasztos, jó színei vannak, a képernyő is nagyon jó képet ad, apertúrának kiváló, hogy a kész kép az elvárásoknak megfelelő részleteket mutassa.
Ezen kívül pedig található egy nyolcsávos csatornaválasztó a rendszeren, ami képes a gépet más frekvenciasávra áthangolni, és ezt utána a képernyőn egy másik gombbal követni, ami kizárja a legkisebb jelzavar lehetőségét is.
Mindent összevetve a CX-33-ra egy jelzőt lehet biztosan ráaggatni, az pedig a meglepő.
Trikopternek látszik, de hamar kiderül, hogy annál sokkal több erő szorult bele, vezérlése ránézésre egyszerű, spártai, de egy második pillantásra kiderül, hogy a magasságtartó funkciónak köszönhetően olyan, mintha az égre szegezték volna, az egygombos fel és leszállás funkció amellett, hogy mókás, jól is működik és még kíméli is a gépet, nagyon gyönyörű és sima leszállásokat hajt a gép végre. Alamodell
Emellett az FPV-t is remekül oldották meg, és itt is ráígértek a versenytársakra, a csatornaváltó funkció gyakorlatilag egyedülálló a piacon.
Cheerson CX-33 főbb tulajdonságok:
Egyedülállóan a kategóriában Y6 tricopter (hexakopterkialakítás)
Szinte tökéletes iránytartás a duplarotoros karoknak köszönhetően
Kézi csatornaválasztó az élőképes rendszeren kiküszöböli a jelzavart
Utánozhatatlan repülési tulajdonságok
Erős motorok biztosítják a stabil repülést
Kategóriájának egyik legjobb barométeres magasságtartója
Bármely más dróntól eltérő, egyedi megjelenés
Automata fel és leszálló funkció
Jó minőségű FPV kamerás rendszer természetesen HD minőségben
Nagy teljesítményű, 7.4V-os akkumulátor
Nagy teljesítményű éjszakai LED világítás
A drón 2.4GHz.-en kommunikál, az élőkép pedig 5.8GHz.-en
Irányítás:
gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
Mit jelent pontosan a 3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp?
3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp azt jelenti, hogy a giroszkóp nem csak a tengely körüli forgást vezérli, hanem az Y és Z tengely, azaz előre-hátra dőlés és jobbra-balra dőlést a levegőben giroszkóp egyenlíti, tehát próbálja mindig a nulla ponthoz a vízszinteshez viszonyítani és lebegéskor ugyan erre a pontra visszaállni. Ez egy modern új technológia, mert ha ezekbe a szerkezetekbe nem lenne 3 vagy 6 tengelyes giroszkóp egyszerűen reptethetetlené válna, és egész egyszerűen felborulna. Régebben az ilyen szerkezeteket csak röpsúlyos kiegyenlítő tengellyel lehetet megoldani, több kevesebb sikerrel melyek anno egész egyszerűen vagy nem voltak elég stabilak a repüléshez vagy a legkisebb szél gátolta őket a repülésbe.
Nem úgy, mint most akár már szélben is elreptethetőek.
A videó felvétel AVI formátumban HD felbontásban azaz, 1280x720 30fps. sebességek kerül felvételre SD kártyára.
A fényképkészítés jpg formátumba,1280X720 felbontásban kerül felvételre.
További tulajdonságok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |