CHEERSON F2 Super Fighter hibrid drón+repülő 4 csatornás,4 tengelyes giroszkóppal,2.4GHz LCD kijelzővel
|
Paraméterek
Cheerson F2 predator hybrid műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | kb. 100-150 m. |
Teljes hossz | 355,5 mm |
Teljes szélesség | 254 mm |
Belső váz mérete rotorok végéig szélességben mérve | 165 mm |
Belső váz mérete rotorok végéig hosszában mérve | 180 mm |
Belső váz mérete szélességben mérve | 118 mm |
Belső váz mérete hosszában mérve | 138 mm |
Törzs magasság | 101,5 mm. |
Főrotorátmérő | 55mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 70-130mm x 130-165mm x 30-40mm. |
Adó működés | 6 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 50perc. |
Repülési idő | kb. 7perc. |
Nettó súly | 53g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 70g. |
Akkumulátor | 3,7 500mAh. LI-Poly. |
Motorok | 4db főmotor |
A csomag tartalma | |
1 db F22 predator hybrid quadcopter | |
1 db 2,4Ghz távirányító beépített LCD kijelzővel | |
1 x USB töltő mellyel egyszerre akár 2db. akku is tölthető | |
1db LIPO akkumulátor 3,7V 500mAh | |
1db csavarhúzó | |
1db angol nyelvű leírás | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
Leírás
Cheerson F2 super fighter HYBRID repülő+quadcopter 2in1
A Cheerson, mint gyártó, sosem volt a bevált megoldások híve, nem gyártott soha saját X5C-kópiát, nem volt a mindennapi gépek világának híve, hanem mindig az innovációt kereste, és ez megfigyelhető gyakorlatilag akármelyik gépén, legyen az a filléres Phantom CX-20, a világ legkisebb drónja, a CX-10, vagy az egyedüli középkategóriás Y6 kialakítású drón, a CX-33. Ennek megfelelően a Cheerson ezen gépe, az F2 sem a mindennapi gépek közé beilleszthető darab. Egyrészt, ami szinte bárkinek azonnal feltűnik, habból áll a repülőgép alakúra formázott festett test. Ez a habanyag rugalmas, strapabíró, és régebben rendkívül elterjedt volt a drónok világában is. A mai gépek ezzel ellentétben műanyagból készülnek, aminek számos hátránya van. Az első, és talán legfontosabb előnye ennek az EPP habból készült testnek az az, hogy míg egy műanyag gép váza, ha eltörik, esélyünk sincs olyan módon megragasztani, hogy az egyrészt tartson még a repülés közben fellépő fokozott igénybevételek közepette is, de mégse adjunk hozzá annyi ragasztóanyagot, hogy maga a ragasztás súlya ellehetetlenítse el a repülést. Ezzel szemben az EPP hab ragasztható speciálisan erre készült ragasztókkal, mert amíg például a sima pillanatragasztó egyszerűen szétmarja ezt az anyagot, ez a speciális ragasztó, ami direkt erre a célra van kifejlesztve egészen más elven működik, mint más versenytársai. Ahelyett, hogy plusz anyagként fogná össze a két darabot, megolvasztja őket, amik a ragasztó, illetve az olvadt cseppfolyós anyag kötésekor maguktól fognak újra egybeforrni, így gyakorlatilag plusz anyag és plusz súly hozzáadása nélkül lehet a ragasztást végrehajtani.
Az EPP váz másik nagy előnye, hogy míg össztömegben sokszor nem több a más gépek vázainál, önmagában betölti a váz és a kasztni szerepét is, így ugyancsak súlyt takarítva meg. Ez azt takarja, hogy egy habgép a jobb belső súlyelosztás miatt kevésbé kapaszkodik bele a szélbe, és így sokkal jobban repül bármilyen időjárási körülmények között. Igazából úgy kell ezt elképzelni, hogy a más gépek által alkalmazott nagy vitorlaszerű vázra kifeszített vékony műanyag test helyett egy tömb a gép, amit sokkal nehezebben fúj el a szél, de ugyanakkor nem nagyobb össztömegben, így nem csökken a repülési idő vagy a teljesítmény. Végül, de semmiképp nem utolsó sorban a gépnek lehet orra, mivel tetszőlegesebb a gép kialakítása. Ez azt jelenti, hogy simán lehet egy ügyesebb botkezeléssel dolgokat böködni, ami rendkívül ötletes ügyességi játékokhoz tud alapot nyújtani. Persze, lehet nem ez volt a gép megalkotásánál az alapötlet, de melyik másik géppel lehet például ügyes böködések sorozatával például labdát vezetni?
Az emberben ugyanakkor megfogalmazódig a kérdés: hogyha ez az F2-es az F22-es drón utódja, és eddig semmi nem hangzott el a két drón közötti érdembeli különbségekről, tehát arról, hogy miért is jobb az F2-es, akkor mi is a nagy újítás? A dobozból kivéve a gépet és a járulékos dolgokat igazán egyszerű a választ megtalálni: a távirányító alapvetően újra lett gondolva, azaz az új távirányító simán kenterbe veri a régit. Először is vegyük a legszembetűnőibb különbséget: az új távirányító fel van szerelve egy LCD kijelzővel, amin különböző repülési adatok, illetve a távirányító különböző adatai tarthatók szemmel.
Egy másik, egyszerűbb, hétköznapibb drónnal való összehasonlításból kitűnik, mi az F2-t meghatározó fő tulajdonság: az, hogy a motorok, és így a propellerek elrendezése is a kevésbé elterjedt, de ugyanakkor egyedi repülési tulajdonságokat biztosító + sémát követi a mindennapibb X séma helyett. Ez azért kevésbé elterjedt, mivel egy sima X elrendezésnél nem muszáj olyan pontos szenzorokat és motorvezérlést alkalmazni, mivel a két motorral való előre döntés során, ha a motorok nem egyenlően rögnek fel, azaz nem teljesen jól hajtanak, és így a gép vagy nem döntene eleget, vagy túldöntene, a két motor eltérő fordulatszámából adódóan el is dönti, sőt el is forgatja a gépet. Ez pedig azt fogja eredményezni, hogy az így kidőlt gép szenzorrendszerének minden tengelyén, azaz nem csak például az előre-hátra való döntést figyelő rendszeren, hanem a forgási iránytartó részen és a vízszintes dőlést vezérlő részen is eltéréseket fog okozni, és így a nagyobb hibajelenség precízebb korrigálást fog maga után vonni. Ez pedig ahelyett, hogy tökéletesebb drónokat eredményezne, inkább csak spórolást szokott előidézni, azaz nem működne enélkül az effektus nélkül a drón rendesen. Ez viszont azt jelenti, hogy amikor a forgás vagy a dőlés egyébként normális lenne, mondjuk miközben mi forgatjuk vagy döntjük, vagy esetleg a szél dobja meg a gépet úgy, hogy annak egy kis forgás vagy dőlés lesz az eredménye, a szenzorrendszer egyszerűen nem tud vele mit kezdeni, összevissza billeg a gép amíg a földbe nem csapódik, vagy vissza nem nyeri az egyensúlyát. Ez majdhogynem minden gépnél elő szokott fordulni, csak abban tér el egyik-másik gép a többitől, hogy tényleg brutális módon szét tud esni a repülés, és simán le tud csak ettől teljesen irányíthatatlan módon a gép, vagy ellenkező esetben pedig egy jobban összerakott gépnél lehet, hogy ez a jelenség csak pár tizedmásodpercig jelentkezik, és így tök stabil tud lenni a gép még ennek ellenére is. A Cheerson F2-nél megfigyelhető elrendezés ezzel szemben viszont teljesen kiküszöböli ezeket a problémákat annál fogva, hogy nem lehet ilyennel csalni, ha az egy motor, ami a dőlést vezérli rosszul van szabályozva, akkor a gép túldől és leesik. Emiatt figyelhető meg az a jelenség, hogy a + elrendezés hiányosságai miatt lesz pont az F2 stabilabb, mint a többi drón, mivel nem lehet a stabilizálórendszer pontosságán és megbízhatóságán spórolni.
Mindent összevetve a Cheerson legújabb F2-ese mindenkinek egyedülálló élményt tud nyújtani, és a kamera hiányát képes ellensúlyozni kiemelkedő repülési tulajdonságaival és egyedülálló kinézetével. A kinézet viszi itt a gép vonzerejét, mert nincs olyan másik gép, ami például egy bukfenc közben olyan jól nézne ki, mint a vadászgéptesttel rendelkező Cheerson F2.
Cheerson F2 repülő+quadcopter föbb jellemzők:
-Az innovatív és kedvező árú gépeiről ismert Cheerson terméke
-A sokszor bizonyított Cheerson F22-es drón utódja
-Egyedülálló + alakú motorkiosztás
-Rendkívüli stabilitást biztosító pontos szenzorrendszer
-Egyedülálló vadászgépet mintázó rugalmas EPP test
-Új, LCD kijelzővel ellátott távirányító
-2,4 GHz-es adó-vevőrendszer tartja a stabil, zavarmentes jelet
-Kerekes futóművön gurulva fokozódik a drón vadászgépfeelingje
-Nagy teljesítményű lítium-polimer akkumulátor
-Automata 3D-s műrepülő bukfencfunkció
-Az USB töltőjével akár 2db. akku is tölthető egyszerre
Irányítás:
gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
A 3tengelyes GYRO pedig annyit jelent, hogy a helikopter elektronikájába be van építve egy elektronikus szabályzó rendszer, más néven giroszkóp mely a tengely körüli forgást automatán szabályozza.
Itt már az Y és Z tengelyt is a gyro szabályozza, mivel itt már a rotor felett röpsúly nem található, tehát az előre-hátra jobbra-balra döntést is.
További tulajdonságok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |