Leírás
DFD F183 középméretű quadcopter.
Mikor az üzletünkbe megérkezett a modell, alig vártuk, hogy kicsomagolhassuk, mert más volt, mint az eddig megszokott gépek.
A doboz elrendezése meggyőző, csak felül kibontjuk a csomagolást, kihúzzuk a fóliatartót és már a kezünkben is van a gép. A szettből elénk tárul a drón, a távirányító,illetve az egyéb kiegészítők a rotorvédő, leszállótalp személyében, amikbe a gyártó már előre becsavarta a felhelyezéshez szükséges csavarokat, hogy a lehető legkevesebb munkánk legyen az összeszereléskor. Ezen kívül találunk még a dobozban 220V-os töltőt, egy szett tartalék rotorlapátot és természetesen az akkumulátort.
Ezeken kívül 4 darab ceruza (AA) elemre lesz csak szükségünk a gép működtetéséhez.
A quadcopter felépítése hasonlít a vetélytársakéra, csupán a LED világítás és a 7.4V-es akkumulátorban tér el tőlük.
A megvilágítás nem a gép alján, hanem annak oldalán, körben helyezkednek el. 4 LED csík húzódik, melyekből csak az izzó látszik ki a burkolatból.
A 7.4V-es akkumulátor töltés ideje szinte ugyanakkora, mint a 3.7-eseké, de sokkal nagyobb erőt biztosít, mint a kisebb akkumulátor.
Ebből adódóan stabilabban repül és jobban bírja a szél okozta megpróbáltatásokat.
Távirányító felépítése egyedi. Az LCD display nem a távirányítóban kapott helyet, hanem annak tetején található, ami igen szokatlan megoldás. A két botkormány kényelmesen kézre áll, valamint ezek alatt két D-PAD imitációt találunk, amin a finomhangolás és a kamerafunkciók érhetők el. Ha a kamerás verziót választjuk, vagy külön szerzünk be kamerát, akkor a baloldali D-PAD-ot kell használnunk.
„Felfele” gombbal a fotót tudunk készíteni, a „lefele” gomb egyszeri megnyomásával elindítani, másodszori megnyomásával leállítjuk és a videó rögzítést.
Fontos, hogy másodszor is megnyomjuk a „lefele” gombot, különben a videó nem kerül mentésre. A „balra” gombbal a világítást tudjuk ki- és bekapcsolni, a „jobbra” gombbal pedig a „headless” funkciót érjük el, melyet a távirányító egy erős, csipogó hanggal jelez. Aki esetleg nem tudná, mit jelente a headless, avagy a „fejnélküli” funkció, annak röviden: headless mód egy olyan beállítási lehetőség, ahol a modell forgatása elválik a döntések irányától. Ha tehát szembefordul velem a tőlem eltávolodó modell, nem előre paranccsal hívom vissza, hanem magam felé húzom a gázt, és a gép visszajön.
A jobb oldali D-PAD-dal az előre, hátra, jobbra illetve balra trimmek, azaz finomhangolás érhető el. A távirányító tetején két nyomó gombot találunk: a baloldalival a döntési sebességet tudjuk beállítani, kezdő (25%),normál (50%),haladó (75%) illetve profi (100%) mód közül választhatunk.
A jobboldalival a szemkápráztató 360°-os fordulatot tudjuk végrehajtani.
A távirányító LCD kijelzőjén az ilyen gépeknél már megszokott dolgokról informál minket a szerkezet, mint például a távirányító töltöttsége, a finomhangolók állása és a fotózáskor, videózáskor felvillanó ikon.
Csak a 4 AA-s elemet kell biztosítanunk a távirányító számára, mivel az akkumulátor gyárilag rendelkezik töltéssel (30-40%), így a termék repülésre kész állapotban érkezik meg hozzánk, de ajánlott első használat előtt feltölteni.
A távirányítót beüzemeljük, a géphez csatlakoztatjuk az akksit, majd a távon egyszer fel-, majd letoljuk a gáz kart és már kezdődhet is a móka.
A gép minden alkalommal kezdő módban (25%) indul, attól függetlenül, hogy korábbi használatkor magasabb módba kapcsoltuk-e vagy sem.
Ez a repülési mód a teljesen kezdőknek, valamint a beltéri repüléshez javasolt.
Ha kint akarjuk használni a drónt, érdemes normál módra (50%) váltani.
A 75%-os, azaz a haladó mód, megegyezik a rivális quadcopterek legmagasabb beállításával.
A 7.4V-os akkumulátornak köszönhetően a gép erőteljesebben emelkedik, hangosabbak a motor és azt az érzést kelti, hogy több „lóerő” hajtja a szerkezetünket.
De ez az erőkülönbség inkább csak egy illuzió, mintsem tényleges teljesítménydifferencia.
Az az egy biztos ha 100% módra kapcsolom a szerkezetet óriásikat dönt oldal és előre hátra irányban, melyet igazából csak gyakorlott pilótáknak javasolunk.
Az oldalsó és több világítás érdekesebb, de gyakorlati használat során éjszakai körülmények között nem ad semmi pluszt a rivális alsó világítós megoldáshoz képest, tehát a teljes sötétségben történő navigálás közbeni géprálátás olyasmi mind a konkurenseknél semmi pluszt nem hozott.
Illetve ha teljesen magunk fölött repültünk vele a helyzet tájolás észlelése valamivel rosszabb is lett.
Összességében, egy jó választás mind kezdő, tanulni vágyó pilótáknak, mind öregebb rókáknak. Kinézete eltér a „hétköznapi” társaiétól, így egy üde színfolt az égen, mikor fel-alá cikázunk vele. Azonban nem kell semmi többet beleképzelni, ugyanakkora minőséget képvisel repülés közben, mint a konkurens termékek.
Irányítás:
gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
Mit jelent pontosan a 3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp?
3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp azt jelenti, hogy a giroszkóp nem csak a tengely körüli forgást vezérli, hanem az Y és Z tengely, azaz előre-hátra dőlés és jobbra-balra dőlést a levegőben giroszkóp egyenlíti, tehát próbálja mindig a nulla ponthoz a vízszinteshez viszonyítani és lebegéskor ugyan erre a pontra visszaállni. Ez egy modern új technológia, mert ha ezekbe a szerkezetekbe nem lenne 3 vagy 6 tengelyes giroszkóp egyszerűen reptethetetlené válna, és egész egyszerűen felborulna. Régebben az ilyen szerkezeteket csak röpsúlyos kiegyenlítő tengellyel lehetet megoldani, több kevesebb sikerrel melyek anno egész egyszerűen vagy nem voltak elég stabilak a repüléshez vagy a legkisebb szél gátolta őket a repülésbe.
Nem úgy, mint most akár már szélben is elreptethetőek.
Paraméterek
DFD F183 műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | Kb. 100m. |
Teljes hossz/szélesség | 375mm |
Teljes hossz/szélesség rotorvédővel | 395mm |
Hossz/szélesség | max. 275mm |
Törzs magasság | 111mm. |
Főrotorátmérő | 135mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 155mm x 70-125mm x 50mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 70perc. |
Repülési idő | kb. 7-9perc. |
Nettó súly | 114g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 139g. |
Teljes súly akkumulátorral együtt és rotorvédővel | 116g. |
Akkumulátor | 7,4V 500MAh. LI-poly. |
Motorok | 4db főmotor |
A csomag tartalma | |
1 db DFD F183 típusú quadkopter | |
1 db 2,4Ghz távirányító LCD kijelzővel | |
1 db 220V-os hálózati töltő | |
1db LIPO akkumulátor 7,4 500Mah. | |
1pár leszállótalp | |
4db. rotorvédő elem | |
4db. tartalék főrotorlapát | |
1db csavarhúzó | |
1db angol nyelvű leírás | |
Normál kamerás verziónál a csomag a következőkel egészül ki | |
1db normál kamera | |
1db 2GB micro SD kártya | |
1db USB portós kártyaolvasó | |
A HD kamerás verziónál a csomag a következőkel egészül ki | |
1db HD kamera | |
Kártyaolvasót és memória kártyát a csomag nem tartalmaz! | |
Bármilyen normál micro SD kártyával működik mint a mobiltelefonok | |
(csak a bővített HC formátumot nem kezeli) | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
További tulajdonságok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |