Leírás
Shuang Ma 7014 versenyhajó.
A hajót kézbe véve a megszokott, stabil katamarán formát tekinthetjük meg, ezúttal a gyakori 70 centiméteres helyett rövid, 35 centiméteres hosszban. A kategória eddigi képviselője hosszú időn keresztül képezte a kínálatunk biztos alappontját, az első használható és élvezetes modellt a mit nyugodt szívvel vízre tehetünk akár saját, akár csemetéink szórakoztatására. Az éveken keresztül forgalmazott Shen Qi Wei hajó minden pozitívuma ellenére is eljárt felette az idő. Nem sokkal az ára felett már sokkal felkészültebb, gyorsabb, agilisabb hajókat lehetett kapni, egyszerűen nem volt értelme ezt a modellt választani.
A kiváltására már régóta kerestünk valamit, ami minden kívánalomnak megfelel. Volt hasonló, de olcsóbb termék, ami hamar leszerepelt, mert beázott. Volt hasonló árban kicsit komolyabb hajó, ami viszont akkumulátorproblémákkal küzdött: a lítium-telepeket egy-két használat után már nem lehetett feltölteni. Ezek a szörnyű termékek fel sem kerültek a weboldalunkra, két-három elégedetlen ügyfél után feladtuk a forgalmazás reményeit is.
Az idei új termékek között láttuk megcsillanni a reményt, hogy mégis árulhatunk ilyesmit, nem veszítjük el azt, ami éltet minket: a vevőkört, ami akkor a legértékesebb, amikor elégedett.
Minden tulajdonság tökéletesen együtt áll, hogy ezt az elégedetlenséget biztosíthassuk. Egy teljesen új termék, ami tiszta lappal indul, és nagyon bíztató jellemzőkkel bír.
A távirányító hatótávolságát nem érte az elődnél sem, túl sok panasz. Kellemetlen volt viszont az elemek megoldása – páratlan számú ceruza, az igazi emberi főbűn – és a gyakorlatilag nem létező minőségérzet. Az új modell távirányítója 2.4GHz szabvánnyal üzemel, így jócskán kevesebbet fogyaszt, mint amennyit a megahertzes modellek. Akármilyen elemekre is van szükség tehát, mindenképpen ritkábban lesz szükség a cseréjükre, és biztosabbá válik a hatótávolság.
A régi hajó nikkel akkumulátorai gyakran dobták be a törölközőt. Nem abban a tekintetben, hogy elvesztették funkciójukat, hanem úgy tekintve, hogy a gyári, névleges kapacitásuknak csupán 30-40 százalékát volt képes teljesíteni. Az új, lítiumos cellák élettartamuk vége felé közeledve is jobb mutatókkal bírnak, mint akár egy közel új nikkel bázisú akkumulátor. A lítiumos erőforrások további előnye, hogy a lemerült állapotot megelőző pillanatokban még a maximálishoz közeli teljesítmény nyerhető ki belőlük, így az egész használati időtartam élvezetes, a modell a teljes sebességével hasít.
De viszont a LIPO akku egy kis törődést igényel, mert különben nem lesz hosszú életű.
Az akkumulátor és a növelt R380 motorméret hatása, hogy a hajó végsebessége is meghaladja az elődét. Az egész gépezet viselkedése sokkalta agilisabb, mint a régi modellé, a mozgékonyság egyszerűen fenomenális. Egy apróság van csupán, ami miatt a fordulékonyság csorbát szenved: a katamarán test nem képes a kanyarban ívre dőlve haladni, a modell butácskán fordul. Ez a megnövekedett fordulókör elsőre nem hangzik olyan jól, de a gyakorlatban látható a modell testválasztásának áldásos hatása is. A kanyarsebesség nagyon megnőtt, szinte az egyenes irányú haladási sebességgel vetekszik, ami nem mondható el a kis, ék alakú hajók mozgásáról.
Az íven haladás nem szokott sehol problémát okozni, amíg sima a vízfelszín. Az éktestű hajók viszont az első kis fodroknál már megbokrosodnak, viselkedésük nehezen kiszámíthatóvá, kezelésük komolyabb feladattá avanzsál. Ez a katamarán testformánál elmarad, az oldalirányú és csavaró erők,
melyek felborítani hivatottak ladikunkat, nehezebben találnak fogást a nagyobb oldalirányú kiterjedéssel rendelkező cirkálón.
Amennyiben nyílt vízre merészkedik, a Double horse hajója jó választás. Orrát a vízből kiemelve, húsz kilométeres óránkénti sebességgel suhan, ami nem teszi egyhamar unalmassá, és könnyen kezelhető és erős lítium-akkumulátor jár hozzá, amivel a használat tényleg gyerekjáték. A töltésről egy visszajelzős, balanszeres töltőegység gondoskodik, amit egyszerűen csatlakoztatunk, és várunk. Másfél óráig tölt a 650 mAh-telep, ami kevesebb, mint 10 perc játékot biztosít. Ez sajnos általános, ha ilyen teljesítményről van szó, de nem mehetünk el a tény mellett, hogy a kisebb akkumulátor olcsóbb akkumulátor, így a mindössze 650mAh kapacitású telepekből bevásárlással jótékonyan kitolható a játékidő.
A hajó használata nem jelent nehézséget, de mint mindent, ezt is el lehet rontani. Vannak kényes pontok, amik betartásával hosszú ideig jó modellünk lesz, amit évek múlva is elővehetünk játszani. A használat során működési elvéből fakadóan jut némi víz. Ezt a bejutó folyadékot vezetés után öntsük ki, majd a maradékát itassuk fel egy ronggyal. Ezután szigorúan tilos a hajót lezárni és a szekrénybe suvasztani. Nyitva szárítsuk ki a maradékát a víznek, majd eltehetjük a hajót. Sajnos sokan nem veszik ezt figyelembe, és ezzel lerövidítik a modell élettartamát. Kevés törődés ez, nem érdemes spórolni rajta.
Az akkumulátorok is megérdemli, hogy pár havonta ránézzünk. A teendő itt mindössze annyi, hogy ne teljesen feltöltve és ne is teljesen lemerítve tegyük el az akkukat, hanem félig feltöltve tároljuk, hőforrástól távol. Két-három hónap után érdemes elővenni és ciklusokat tenni az akkuba, így megőrizhető az állaguk sokáig.
Paraméterek
Shuang Ma 7014 hajó műszaki adatok | |
Állapot RTR (100%-ban kész) | |
Nehézségi fok kezdő | |
Végsebesség | 25km |
Maximális hatótávolság | 100-150m. |
Teljes hossza | 355mm. |
Törzs hossz | 290mm. |
Törzs magasság | 50mm. |
Törzs szélesség | 90mm. |
Hajócsavar átmérő | 28mm |
Hajólapát mérete | 54mmx18mm |
Adó méret (H x Sz x M) | 180mmx205mm x 40mmx150mm x 20-60mm. |
Adó működés | 1 db 9V-os elem vagy ugyan ilyen típusú akkumulátor |
Töltési idő | kb. 60perc. |
Menet idő | kb. 10-12perc. |
Nettó súly | 252g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 296g. |
Akkumulátor | 7,4V 650mAh. LI-poly. |
Működés | egy főmotor + 1db szervóval vezérelt kormány lapát |
Gyártó | Shuang Ma (Double horse) |
Modell név | 7014 |
A csomag tartalma | |
- dekorált műanyag hajótest, motorokkal és elektronikával teljesen készre szerelve | |
- 2,4GHz rádió távirányító | |
-1db óriás teljesítményű villanymotor | |
-1db szervo | |
- szabályzó | |
-Li-Poly 7,4V 600mAh akkumulátor | |
-1 db elem a távirányítóba | |
- 220V-os hálózati töltő akkumulátortöltő | |
-tartó állvány | |
A dobozból csak ki kell venni, az akkumulátort feltölteni, és már mehet is a móka..... | |
Szükséges kiegészítők | |
Nincsenek! |
További tulajdonságok