Leírás
Syma X20-S GRAVITY SENSOR (mozgásérzékelős távirányítóval)
Fordult már elő, hogy volt tíz perce játszani egy jót egy szép helyen, de éppen nem volt önnél a fő játékszer? Vagy éppen a természetben talált egy szép tisztást, de oda eljutni macerás volt, annyira, hogy nem is vitte volna magával a nagyobb quadkoptert? Ha nem is felfedező alkat, bizony, bármikor előfordulhat, hogy kényelmesnek érzi, hogy egy tenyérnyi, agilis, kezes modell mindig kéznél lehessen.
Ráadásul most csak egy kéznél! Forradalmi, giroszkópos távirányítóval, melynek használatához egyetlen kézre van csupán szükség! Kezelése ugyanolyan egyszerű, mintha csak a normál változatot vezetnénk, habár némi megszokást azért igényel. Cserébe új kihívást támaszt a modellező felé.
Apró, gyors, kulcsra kész, és ütőképes. Ezek a szavak írják le a legjobban a Syma egyik legújabb modelljét, az X20s-t. A legendás, generációkon átívelő strapabíró felépítés, a kellően ellenálló és rugalmas anyagok használata kombinálva a feljlett magasságtartó automatikával, melyet barometrikus szenzor vezényel, könnyen elsajátíthatóvá teszi a repülést akárki számára! Akkor is kiváló választás lehet ez a drón, ha apuka nem szeretné, hogy a csemetéje az ő játékszerét tegye tönkre! Hatalmas hatótávolság, kiváló ütésállóság, és automata fel és leszállás! Egy tipikus első quadkopternek nem kell, és talán nem is szabad többet tudnia. A fontos, hogy felkeltse a vágyat a repülés iránt, és közben ne menjen tönkre. Ezt teljesíti is, mégpedig magasan.
A géppel szerzett élményeinkhez rengeteget adott a „bulitávirányító”. Aki még nem találkozott vele, annak röviden ismertetném: egy tévétávirányítóra hasonlít leginkább a fogása, és egy kézzel is könnyedén kezelhető. A magassághoz és a tengely körüli forgáshoz egy joystick tartozik, az oldalazást és az előre-hátramenetet pedig a távirányító döntésével tudjuk vezérelni. Az elején nehézkes és furcsa játékmód hamar megszokható, és utána kellemes percekkel jutalmazza a használót. Persze, nem csak a móka faktor van meg ezekben a távirányítókban, hanem a komoly potenciál is, hogy olyan emberek is repülhessenek, akik eddig nem tehették. Ehhez kapcsolódik a következő történet is, ami a Balaton fővárosában található kis üzletünkben megesett.
Az történt, hogy egy hatvan körüli német házaspár éveken keresztül látogatta a boltunkat. Először még csak helikoptereket néztek, majd ahogy múltak az évek, látták ők is, ahogy évről évre fejlődik a technika. Egy valami azonban nem stimmelt a bácsi járásával, aki az elején még a párja segítségére volt utalva, majd később egyre javult az állapota: látszott, hogy az egyik oldalát csak úgy vonszolja maga után, jobb keze is csak élettelenül lógott a teste mellett. Ezek mellett nem is volt meglepő, amikor megkérdezte, hogy van-e olyan gépünk, amit egy kézzel el lehet vezetni. Sajnos nemleges volt a válaszunk annyi éven át, amíg az első ilyen modell – ami még nem a Syma X20S-volt – meg nem érkezett. Amikor megérkezett, és bejött azon a nyáron az illető ismét, nem is eszméltünk. Amikor ismét megkérdezte, akkor viszont beugrott, hogy micsoda kincset sikerült szereznünk. Megkínáltuk az öreget hellyel, majd a németül is beszélő kollégát megkértem, hogy mondja el neki, hogy figyelje, ami most történik, mert ma ő repülni fog!
Biztosra akartunk menni, de végül sikerült: a bácsinak megmutattuk a távirányítót, elmagyaráztuk a kezelést, majd összedugtuk a drónt. Természetesen, ami ilyenkor várható, a padlón szörfözés, bizonytalan kavargás következett. De nincs ez ilyenkor másként azzal sem, akinek két használható keze van. A bácsi teljesen felvillanyozódott, és elvitte a modellt. A következő alkalommal egy héten belül ismét megjelent a feleségével. A felesége boldogan hozta a modellt a férje után, aki csak annyit kért: szereljünk rá egy kapcsolót, mert nehezen húzza szét a kábelt egy kézzel. Utána megmutatta, hogy már valamennyire elboldogul a géppel. Ő is, és a felesége is végig mosolyogtak. Ha másért nem, már ezért érdemes volt ilyesmit is tenni a kínálatunkba. Azóta a kérdéses modell kifutott, és amikor megláttuk, hogy a Syma is gyárt ilyet, rendeltünk. Ha már kapható, legyen nálunk is.
A modell egy kis méretosztályú készülék, mely 10,5*10,5 centimétert foglal el a valóság szövetén. A gyakorlatban ez a méret a használhatóság alsó határának bizonyult számunkra. Bármi, ami ennél kisebb volt, már kezelhetetlenül gyors és törékeny volt, ami pedig meghalatta a 25 centiméteres szélességet és hosszúságot, pedig már túl lomha, és gyakran a súlya miatt ismét nagyon törékeny. E két méret között van az ideális drón, és ennek alsó határára érkezett vizsgált alanyunk.
De mivel jár az, hogy egy modell kicsi? Reptetés során két hátránnyal kell szembesülnünk. A modell nem vihet extra csomagocskát (nem bír el például akciókamerát), és sokkal kisebb távolságra merjük biztonságosan elengedni, hiszen kevésbé látjuk. Egy kezdő modellnél ezek a tulajdonságok nem igazán számítanak, hiszen a cél a repülés megkedveltetése. Amennyiben a hatótávolság a biztonságos látótávolságot meghaladja, nincs félnivalónk, márpedig itt ez a helyzet. Az X5 és X8 modellek hatótávolságát nem csak megközelíti, de meg is haladja ez az új protokollos távirányítóval érkező, frissített rádiós kiadás.
A parányi méretnek még egy nagy előnye van: a töltés ideje jócskán lerövidül a nagy modellek töltési ciklusaihoz képest. A modell legfeljebb negyven perc töltés után ismét startra kész, és reptethető. Egy X5-ös kategória ezt körülbelül 60-70 perc alatt tudja a gyári töltővel, az X8 pedig több, mint 120 percet kell, hogy a töltőn pihenjen. Ezért is hasznos, ha fiatal versenyzőknek ilyen drónt választunk: sokkal többet és sokkal hatékonyabban tudnak vele gyakorolni.
A gyakorlás során az ember hibázik. Felnőtt emberek is, nem hogy még a gyerekek. Ilyenkor persze, eső után köpönyeg megszidni a gyermeket, ha a drága drón nekirepült a még drágább kristálycsillárnak, plazma-TV-nek, vagy leverte a Fing dinasztiás kínai vázát, amit az ázsia centerben vásároltak őseink. A gyakran alkalmazott ökölszabály itt is érvényesül. Minél kisebb egy modell, annál kevesebb kárt képes okozni. Emberben, állatban, berendezésben egyaránt. Ha nem is a Syma X20 modellt választja végül ahhoz, hogy Ön vagy családtagja belépjen a repülés világába, ezt mindenképpen jegyezze meg. Az apró méret és az alacsony kockázat mellett az alacsony alkatrészárak és alacsony fenntartási költség is a kisebb szerkezetek felé billenti a mérleg nyelvét.
Hordozható tanuló drónnak ideális. Miért is említettük ezt annyiszor? Hát, mert így van! A modell ugyanis rendelkezik egy olyan extrával, ami a szegmensben nem nagyon található meg, és kiváló utazás közben is használható megoldássá teszi a friss készüléket. A géptörzs hátulján van egy teljesen átlagos USB port, melynek segítségével a barátunk telefontöltőjével, a táska mélyén lapuló akciós Power Bankkal szintén a táska mélyén fel is tölthetjük. Így, amikor elkészült, egyből elő is vehetjük repülni egyet. Elméletben ez nagyon jól hangzik, de a gyakorlati megvalósításhoz nem szabad egy valamit figyelmen kívül hagyni. Nem jó a táska alján a drón, ha nyomja a csemete hét kötetes Harry Potter gyűjteményének egy oszlopos (Basszus, a legnagyobb könyv felülről súrolja a hétszáz oldalt!) tagja, vagy apa laptopja. Ennek megfelelően ajánlott egy uzsonnásdobozba zsúfolni az apparátust, ahol békében feltöltődhet, és várhatja a bevetést.
Oké, van egy modellünk, ami nagyon strapabíró, borzasztó nagy hatótávolsággal bír, kevés kockázatot rejt magában. Miért is fogom én ezt (vagy fogja ezt gyermekem) megszeretni? Az automatikus magasságtartás és a fel-leszálló funkciók nagyban megkönnyítik a használatot, biztonságérzetet adnak, és csökkentik a hibák előfordulásának valószínűségét, ami jótékonyan hat a modell élettartamára, és a mi illetve a gyermekünk türelmére. Ráadásul most nem csak a reptetés az, ami nem idegölő, de az összeállítás is könnyebb. A rotorvédők felszereléséhez ugyanis nem kell sem diploma, sem csavarhúzó. Sőt, szerelgetni sem kell, hiszen olyan apró, hogy anélkül is befér akárhová, hogy a rotorvédőkkel szórakozni kelljen.
A helyes használat elsajátításához cégünk magyar nyelvre fordított kézikönyvet biztosít, és telefonos segítséget, ha sikerül elakadni. Néha még ez is kevés, de nem a Syma X20 esetén! A modell esetén a távirányítón csak a legfontosabb, nélkülözhetetlen funkciók kaptak helyet. A gépen pedig nincs semmilyen csatlakozó, vagy kapcsoló, amit rövidre lehet zárni. Egyetlen, jól látható gomb található a tetején, ami a készülék bekapcsolt állapotában világít. Ezzel elkerülhető, hogy bekapcsolva maradjon a drón, és ezáltal tönkretegye az akkumulátorát. A zárt szerkezet pedig érintés és tűzvédelmi szempontból nagyon biztonságossá teszi a használatot.
Tehát, mit kapunk a pénzünkért? Egy kis quadrokoptert, ami bárhol és bármikor bevethető, szinte semmi kockázattal nem jár a használata, nagyon kezes és egyszerűen tanulható, a hatótávolsága pedig hatalmas. Amelyik gyártó ennyi pénzért ennél többet kínál, az már egyenesen hihetetlen, főleg annak tükrében, hogy a Syma megoldásaihoz hasonlóan jól kezelhető magasságtartást például a 30-40 ezer forintos ársávig nem kínál más.
Irányítás:gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
Mit jelent pontosan a 3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp?
3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp azt jelenti, hogy a giroszkóp nem csak a tengely körüli forgást vezérli, hanem az Y és Z tengely, azaz előre-hátra dőlés és jobbra-balra dőlést a levegőben giroszkóp egyenlíti, tehát próbálja mindig a nulla ponthoz a vízszinteshez viszonyítani és lebegéskor ugyan erre a pontra visszaállni. Ez egy modern új technológia, mert ha ezekbe a szerkezetekbe nem lenne 3 vagy 6 tengelyes giroszkóp egyszerűen reptethetetlené válna, és egész egyszerűen felborulna. Régebben az ilyen szerkezeteket csak röpsúlyos kiegyenlítő tengellyel lehetet megoldani, több kevesebb sikerrel melyek anno egész egyszerűen vagy nem voltak elég stabilak a repüléshez vagy a legkisebb szél gátolta őket a repülésbe.
Nem úgy, mint most akár már szélben is elreptethetőek.
SYMA X20 S drón főbb jellemzők:
-Maroknyi méret extrém stabilitás.
-Első syma drón mozgásérzékelős távirányítóval.
-Az új giro-szenzoros vezérlés egykezes használatot biztosít.
-Magasságtartó automata (barometrikus szenzor).
-Automata le-és fel szállási képesség.
-Headles mód (az irányítás mindig ugyan az marad)
-Egyszerű és praktikus kezelhetőség, nagyon könnyen elsajátítható.
-Parányi mérete ellenére kültéren is nagyon jól használható.
-Első drónnak a legjobb választás, vagy nagy mellé kicsi játékszernek, a téli unalmas estéken tökéletes.
-Új dizájn jobb aerodinamikai képességek.
-Az újratervezett ABS kaszni könnyen ellenál a kisebb ütődéseknek és borulásoknak.
-Kettős védelem: Védi a gépet beszorulás és beakadás közben, ilyenkor az elektronika kikapcsol, hogy megvédje a drónt a sérüléstől. Ha az akku pedig merül a gép automatikusan leszál.
-Futurisztikus kialakítású táv, óriási maximum: 100 méter hatótávolsággal.
-360fokos műrepülési képesség.
-Újratervezett éjszakai LED fények.
-Akkumulátor merülést jelző led fények.
-Beépített akkumulátor, gyors és praktikus töltéssel.
-Szabványos micro USB csatlakozó a drónón.
Paraméterek
SYMA X20-S gravity sensor műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | Kb. 70-90m |
Teljes hossz/szélesség rotorok végéig átlóba mérve | 108mm |
Teljes hossz/szélesség rotorok végéig | 90mmX90mm |
Teljes hossz/szélesség átlóban mérve rotorvédővel | 122mm |
Hossz/szélesség a váz végiég | 65mm |
Hossz/szélesség átlóban a váz végéig | 85mm |
Törzs magasság | 23mm |
Főrotorátmérő | 38mm |
Adó méret (H x Sz x M) | 130mm x 20-35mm x 30-40mm. |
Adó működés | 2 db mini ceruza „AAA” elem |
Töltési idő | kb. 30-50perc. |
Repülési idő | kb. 5-7perc. |
Nettó súly akku és rotorvédő nélkül | 16g. |
Teljes súly beépített akkumulátorral együtt | 23g. |
Akkumulátor | 3,7V 180mAh. LI-poly. |
Motorok | 4db főmotor |
A csomag tartalma | |
1 db SYMA X20-S típusú drónt | |
1 db 2,4Ghz gyro szenzoros távirányító | |
1db LIPO akkumulátor 3,7V 180mAh (a drónba beépítve) | |
1 db szabvány USB töltő mellyel a mostani mobilok is működnek | |
4db rotorvédő a gépre szerelve | |
4db tartalék főrotorlapát | |
1db angol nyelvű kézikönyv | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
További tulajdonságok