Leírás
SYMA X5HC explorers 3 más néven mini PHANTOM 3 egyszerűbb kivitelben.
Az legendásan törhetetlen kezdőknek tökéletes gyakorlógép, a bestseller X5SC kapott méltó utódot a 2016-os Syma széria legbeváltabb felszereltséggel rendelkező, kamerás, barometrikus magasságtartóval, headless móddal és hattengelyű giroszkópos és gyorsulásmérős stabilizációs rendszerrel felszerelt X5HC képében, ami új kategóriát teremt, mivel ez az első gép, amelynek vezérlése teljesen elektronikus, digitális, és nem analóg még a gáz sem rajta, mint a korábbi gépeken. Újszerű kinézete és gazdag funkciói kiválasztják az X5HC-t a verseny többi gépe elől és pedesztálra helyezik, mint a 2016-os év legjobban összerakott, tökéletesre csiszolódott és funkciókban leggazdagabb gépét, ami újrahatározza az olcsó tanulógépek kategóriáját, mivel irányításában inkább hasonlít egy drága, GPS-szel ellátott okos automata gépre, mint akár saját elődjére, az X5SC-re.
Nézzük csak meg, hogy pontosan hogyan is működik ez az új barometrikus magasságtartó technológia, és hogyan fogja ez befolyásolni a gép repülését. Első körben ugye legalacsonyabb szinten a hattengelyű giroszkopikus stabilizációs rendszer vezeti a drónt, ami egyrészt három gyorsulásmérővel méri a gép különböző irányokba történő gyorsulását, a síkban való mozgást vezérlő kar elengedésével ugye ezek fogják a gépet egy helyben való lebegésig fékezni, illetve korlátozni a gyorsulását.
A három másik tengely szöggyorsulásmérőkből áll, amik minden körülmények között azonos szögben képesek a drónt tartani, ami azt takarja, hogy ha kidöntjük a gépet az egyensúlyából, és aztán a mozgatásért felelős kart visszaengedjük, akkor a gép visszaáll, és nem fog elrepülni magától sehova.
Ezzel a két részlettel a drónunk a síkban rendkívül stabil és egyszerűen vezérelhetővé válik. Tovább javítja ezt a mágneses iránytű, ami egyrészt az iránytartást adja a függőleges tengely körüli szöggyorsulásmérő segítségével, de képes a gép irányultságát is meghatározni, amit arra tudunk használni, hogy az úgynevezett irányultságtartó vagy headless, esetleg carefree módot bekapcsolva a kar hozzánk, illetve a földhöz képest fogja a drón mozgását vezérelni, ami azért hasznos, mert így nem kell tudnunk merre áll a drón eleje, mindig arra fog az X5HC-nk menni, amerre a kart húzzuk.
Hogyha ez nem venne le kellő mennyiségű terhet a vállunkról repülés közben, akkor itt kapcsolódik be az X5HC újítása: a barometrikus magasságvezérlés. Attól tér el ez egy sima analóg elven működő gázkartól, hogy itt nem a gép felhajtóerejét fogjuk egy gázkarral szabályozni, hanem magasságot vezérlő karral fogjuk a magasságot csökkenteni vagy növelni, és a kart visszaengedve középre az X5HC egy tizenöt centi körüli eltéréssel, de tartani fogja a saját magasságát, nem fog se magától lesüllyedni, se elszállni.
Ez természetesen nagyban megkönnyíti a repülést, hiszen a kezdő pilóták leggyakoribb hibája egyrészt az, hogy egy túl nagy gáz után a gép egyre csak emelkedik, tapasztalatlanul nem tudjuk, hogy magasan, ahogy a szél belekap, mennyi gázt is kell elvenni, hogy a gépünk visszajöjjön, és így vagy leesik a gép nagy magasságból, vagy elszáll a végtelenbe.
Másrészről pedig az ugrálás, pattogás szokott megfigyelhető lenni, kor is az ember ad egy kis gázt, de nem tudja,hogy hogy vegye el, és emiatt a túl nagy gázelvétel miatt a drón egyszerűen leesik.
Ez jellemzően jó sokszor szokott előfordulni, ettől a pattogásszerű repülés. Ezt a két jelenséget az X5HC egyszerűen kiküszöböli magasságtartós rendszerével, hiszen nem kell annyira ráérezni a gázra ahhoz, hogy az ember repülni tudjon vele szépen egyenletesen.
Az X5HC így egyrészről a síkban való haladás során is szépen stabilizált, és így gyönyörűen tud az ember vele bármilyen irányban bármilyen pályán repülni, még a tapasztalatlanabbak is, hála a headless rendszernek, így még a gép irányát sem kell átszámolgatni, még térlátás nélkül is simán vezethető a gép. Erre megy rá a magasságtartó rendszer, ami szintén többek között a térlátást küszöböli ki az egyenletből, mivel nem kell messze is látni, pontosan milyen magasan haladunk, a gép tudni fogja a magasságát tartani magától is.
Ezen kívül a kezdeti gázkezelési nehézségeket is le tudjuk vele küzdeni, mivel nem fog kelleni a gázt kézzel tartani, csupán miután a motorindító funkció működésbe lépett, és felpörögtek a motorok, egyszerűen addig kell húzni a kart felfele, amíg egy kényelmes magasságot el nem ért a gépünk.
Ezután az analóg módon kezelt gázzal ellátott gépekhez képest sokkal egyszerűbb, ott ugyanis a gázkart óvatosan vissza kell engedni egy olyan szintre, ahol a gép nagyjából stabilan tartja a magasságát, és ahogy merül az akkumulátor, ez a szint lassan változik, amit szintén tartani kell, nem is beszélve az apróbb légmozgásokról, esetleges szélről.
Itt viszont elég a magasságválasztó kart egyszerűen elengedni, mert ahogy elengedjük, az középre ugrik, ahol is a gép felismeri, hogy lebegést várunk el tőle, ennek megfelelően automatikusan tartja a magasságát komolyabb emelkedés vagy süllyedés nélkül.
Egyszóval a kettő megoldás között annyi a különbség, hogy a régivel a gép tapasztalatlan kezekben egyszerűen szállt a végtelenbe és tovább, vagy simán lepotyogott az égről, az újon pedig a vezérlést elengedve az X5HC tökélletesen tartani fogja a magasságát, és az oldalirányú úszást is simán minimalizálni tudja.
Az X5HC ha úgy vesszük, az X5-ös sorozat méltó utódja, az X5SC-re építve tudja továbbadni az X5-ös szériára jellemző legendás megbízhatóságot és strapabíróságot, de most már dizájnja mellett a vezérlése is inkább egy nagy GPS-szel ellátott, többszázezres gépre hajaz, remek gyakorlógép tud lenni úgy, mint kézzelfogható kicsinyített mása az igazinak, aminek esetlegesen egyetlen apró hiba után becsúszó borulása vagy törése esetén a szervizköltség simán több tud lenni, mint egy X5HC teljes ára.
Ezenkívül, mivel a Syma gyári alapfelszereltségnek számító, a C szériához kapható kamerájával van felszerelve, ezért méretéhez képest hatalmas hatótávolságra képes, nagyon egyszerűen elrepül addig, amíg csak tudjuk vezetni úgy, hogy látjuk, mit csinálunk vele.
A C-s 3,6 megapixeles kamera pedig rendkívül jó, viszonylag használható, de azért inkább hobbi-, mint profi minőségű képeket illetve videókat tud lőni akár ezekből a gép méretéhez képest valószínűtlen magasságokból is.
Összességében az X5HC mindenkinek ajánlható, aki vagy első gépnek venné, és szüksége lenne egy egyszerűen vezérelhető, okos, de ugyanakkor stabil és strapabíró gépre, ami nem utolsó sorban még szép is, akkor az X5HC egy nagyon magától értetődő választás.
Vagy ha esetleg egy nagy gépet vennénk komoly célra először, nagyon kifizetődő tud lenni egy ilyen kicsi olcsó darabon gyakorolni, mivel ennek a cuccnak a teljes ára kevesebb, mint egy komoly gép egy kisebb zuhanás utáni javítási költségei. Egyszóval akár játéknak, akár komoly géphez tanulógépnek kell egy kis drón, nincs kézenfekvőbb választás az X5HC-nál, mivel mind hardverben, strapabíróságban és stabilitás szempontjából, mind a benne lévő elektronika egyértelműen kiemeli a versenytársai közül, ez adja ár-érték arányban a legjobb megoldást mindkét igényre.
SYMA X5HC HD (720p) drón főbb jelemzők:
A rengeteg jó minőségű géppel rendelkező, megbízható Syma terméke
A múltban számtalan verzión át csiszolódott X5-ös vonal legújabb tagja
Megmagasították az egész modellt. A hosszú lábak jobban kiemelik az alacsony fűből, kisebb az elakadás veszélye. Ez az apró újítás mindenhol jól jön, de kiváltképp az FPV-vel szerelt változatok profitálnak majd belőle.
A gép váza valamennyit veszített rugalmasságából, de nem vált törékennyé. Ennek, és a megújított motoroknak köszönhetően a gép emelkedési sebessége egy nagyságrendet javult. Az egész gép dinamikusabbá, és széllel szemben is jóval ellenállóbbá vált.
Az új vázban a régivel azonos védőkeret ül, de sokkal biztosabban. Nem fenyeget már, hogy egy erősebb ütközésnél a keret kitépje a vázból a menetet, vagy tőben deformálódjon.
Az irányíts egy manapság nagyon divatos funkcióval egészült ki: a mágneses szenzorral ellátott modell headless módban is reptethető, ezzel kiemelten megkönnyítve mindenki dolgát, aki „csak kamerázni” szeretne vele. Tapasztalatok alapján a „csak kamerázás” általában nem jön be, mindenki rákap magára a reptetésre, hiszen kifejezetten egyszerű és kiváló rekreációs szórakozási lehetőség.
Aki még nem ismerné, annak röviden: a headless mód egy olyan beállítási lehetőség, ahol a modell forgatása elválik a döntések irányától. Ha tehát szembefordul velem a tőlem eltávolodó modell, nem előre paranccsal hívom vissza, hanem magam felé húzom a gázt, és a gép visszajön.
Barommetrikus szenzor melyet már kiveséztünk, a quadkopterünk a technológia segítségével tartja magasságát, tehát ha elengedjük a gázkart abban a magasságban marad ahol van.
Irányítás:
gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
Mit jelent pontosan a 3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp?
3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp azt jelenti, hogy a giroszkóp nem csak a tengely körüli forgást vezérli, hanem az Y és Z tengely, azaz előre-hátra dőlés és jobbra-balra dőlést a levegőben giroszkóp egyenlíti, tehát próbálja mindig a nulla ponthoz a vízszinteshez viszonyítani és lebegéskor ugyan erre a pontra visszaállni. Ez egy modern új technológia, mert ha ezekbe a szerkezetekbe nem lenne 3 vagy 6 tengelyes giroszkóp egyszerűen reptethetetlené válna, és egész egyszerűen felborulna. Régebben az ilyen szerkezeteket csak röpsúlyos kiegyenlítő tengellyel lehetet megoldani, több kevesebb sikerrel melyek anno egész egyszerűen vagy nem voltak elég stabilak a repüléshez vagy a legkisebb szél gátolta őket a repülésbe.
Nem úgy, mint most akár már szélben is elreptethetőek.
SYMA X5HC explorers 3 más néven mini PHANTOM 3 egyszerűbb kivitelben.
Termék tulajdonságok:
Újszerű dizájn, vonzó színek, praktikus színezés
Carefree avagy headless üzemmód könnyíti meg a repülést kezdők számára akár nagy távolságban is
Barometrikus magasságtartó funkció teszi még egyszerűbbé a repülést
HD felbontású videók készítésére alkalmas, 3,6 megapixeles fotókat is készítő, távvezérelt kamera
A Symától már megszokott 2,4 GHz-es jó minőségű LED-es távirányító
Akár 80-100 m hatótávolságra képes, jó jelstabilitású vevőegység
Elegáns megjelenés, aerodinamikailag letisztult váz, valamint erőteljes funkciók!
Modern megjelenésű LED világítással van ellátva, mellyel teljes sötétségben is tökéletes a repülési élmény.
Szemet gyönyörködtető 720p. HD mozgóképpel és 3,6 megapixeles fotó képességek van gyárilag felszerelve.
2.4GHz.-es vezérlés a tökéletes kapcsolatért.
6 tengelyes giroszkóp a kifinomult repülési jellemzőkért.
Kényelmesen cserélhető akkumulátor.
Fehér vagy kék ABS kasztni mely elnyeli az ütéseket és elég jól bírja a strapát.
Tetszés szerint felcsavarozható rotor és motor védőborítás.
Extra erős és flexibilis leszálló talp, mely jól védi a kamerát.
Bel és kültére egyaránt alkalmas akár kezdő pilótáknak is.
Bevezetőleg ennyit a SYMA új üdvöskéjéről.
A videó felvétel AVI formátumban HD felbontásban azaz, 1280x720 30fps. sebességek kerül felvételre.
A fényképkészítés jpg formátumba, 2560x1440 felbontásban kerül felvételre. mely 3,6 megapixelnek fele meg.
Paraméterek
Syma X5HC Drón műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | Kb. 80m. |
Teljes hossz/szélesség | 365mm |
Teljes hossz/szélesség rotorvédővel | 395mm |
Hossz/szélesség | max. 265mm |
Törzs magasság | 105mm. |
Főrotorátmérő | 135mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 140mm x 140mm x 45mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 50perc. |
Repülési idő | kb. 7-9perc. |
Nettó súly | 99g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 111g. |
Teljes súly akkumulátorral együtt és rotorvédővel | 116g. |
Akkumulátor | 3,7V 500mAh. LI-poly. |
Motorok | 4db főmotor |
A csomag tartalma | |
1 db Syma X5HC típusú drónt kamerával szerelve | |
1 db 2,4Ghz távirányító LCD kijelzővel | |
1 db USB töltő | |
1db LIPO akkumulátor 3,7V 500mah. | |
1db 4GB micro SD kártya | |
1db USB portós kártyaolvasó | |
1db csavarhúzó | |
1pár leszállótalp | |
4db. rotorvédő elem | |
4db. tartalék főrotorlapát | |
1db angol nyelvű leírás | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
További tulajdonságok