Leírás
SYMA X5HW FPV REAL-TIME explorers 3 új más néven mini PHANTOM 3 egyszerűbb kivitelben.
A Syma új gépe a dobozból kivéve elég hasonló élményt nyújt, mint az előző; ugyanaz az aerodinamikus forma, magas lábak a kamera védelmére, látványos fények amik jelzik a gép helyzetét akár az éjszakai égbolton is, tehát a gép majdnem ugyanaz.
De mint az előző két szériánál is megfigyelhető volt, sok apró különbség azért megfigyelhető, ami miatt így a két gép gyakorlatilag összetéveszthetetlen egymással. Ilyen első pillantásra is észrevehető változás a színséma.
Az egyszerű fekete és fehér helyett a Syma itt egy új párost alkotott meg, az egyik egy élénkebb fehér-zöld, aminek neon-zöldje a fehér alapon rikítóan élénk színhatást kölcsönöz az X5HW-nek.
A másik lehetőség egy konzervatívabb színösszeállítás, elegáns sötétkék kasztni ad alapot a fekete kiegészítőknek.
Ezt a stílusbeli váltást koronázza meg a rotorok új rögzítése, ahol helyet kapott az eddig csak a Syma nagyobb gépein megtalálható és drágább, exkluzívabb gép hatását keltő rotortengelykupak, ami krómszínnel fedi el a propeller rögzítőcsavarját.
A H széria az S-hez képest műszakilag is több újítást tartogat, ezek közül a legszembetűnőbb a barométeres magasságtartó rendszer.
Ez a változtatás a repülési élményt úgy alakítja át, hogy szinte egy több százezer forintos drón vezérlőjénél érezzük magunkat, hiszen a vezérlésben semmi sem analóg, minden digitális és automata, így már tényleg nagyon egyszerűvé tud válni a drónreptetés, és mindez még mindig nem kerül feleannyiba sem, mint egy olyan gép, ami GPS-szel lenne felszerelve, és ezen kívül a törvényi szabályozást is gyakorlatilag biztosan elkerülik ezek a viszonylag egyszerű, nagyon kevésből nagyon sokat tudó játékszerek. Ennek a gépnek és kategóriájának tényleg az a varázsa, hogy azt az élményt, amit egy profi drón irányítása során él át a pilóta, sokkal kevesebbért, egy profi drón árához képest szinte ingyen elhozza, és annak sem áll fenn a veszélye, hogy ezzel a géppel túl nagyot esnénk, hiszen rengeteget kibír a sok próbatételnek kitett, de mindenhol megfelelt kasztni.
Az X5-ösök legnagyobb erőssége mindig is a strapabíróság volt.
A Syma mindig is értette, hogy egy ilyen középkategóriás gépnél az adott vásárló általában sosem azt a kis teljesítménybeli élet, sosem azt a pát pixelt vagy kilométer per órát keresi, hanem sokkal inkább azt, hogy a befektetése tartós legyen.
Ezért van az, hogy míg például más gyártók termékei egy egy nagyobb fröccsenés után már használhatatlanok, vagy legalábbis komoly szerelésre szorulnak, a Syma gépek ütközések tucatjai után igényelnek csak kisebb javításokat.
A Syma gépek legstrapabíróbb vonala pedig mindig is az X5-ös széria volt, mivel méretben is és felépítés szempontjából is ez a kialakítás a strapabíróság szempontjából az ideális.
A gépen egy a motorokat csak lazán terhelő 3.7 V-os akkumulátor található meg, ami nagyban növeli azok élettartamát.
A kaszni 30-35 cm-es mérete zuhanásokkor ideális, mivel elég nagy ahhoz, hogy legyen hol elnyelni a keletkező energiát, mégis elég kicsi ahhoz, hogy ez az energia ne legyen túl nagy a nagy tömegből adódóan.
Gyakorlatilag itt a maximális ebben a kategóriában a drónok túlélt zuhanásainak száma, ami tökéletessé teszi tanulógépnek, vagy arra, ha valaki nem akar rendszeres szervizköltségeket a drónja körül.
A strapabíróságot tovább növeli az új típusú motorszett.
Gyakorlatilag bármilyen drón leggyengébb pontjának a propellerek után a motortengelyek számítanak.
Az okozza ezt, hogy a drónok ha zuhannak, legtöbbször az első földetérő alkatrészük a propellerek vége. A műanyag propellerek strapabíróak, az X5HW propellereire gyakorlatilag csomót lehet kötni, annyira hajlékony, és ezt a hajlékonyságot kihasználva eséskor sokat elnyelnek a zuhanás erejéből, de mégsem keletkezik rajtuk maradandó károsodás.
Ezek a típusú rotorlapátok annyira ellenállnak mindennek, hogy még maradandó alakváltozás után sem vesztik e szilárdságukat, tehát egy X5HW, ha meggörbítjük az egyik propellerét 30 fokkal felfele, még mindig repülni fog.
Iszonyú bután fog kinézni, de azért még repülni fog.
Az X5HW megbízhatóságát tovább növeli az a tény is, hogy a Syma gyakorlatilag összes gépéhez olyan mennyiségben érhető el pótalkatrész, hogy mind árban, mind elérhetőségben ez a legszervizelhetőbb márka mind közül.
Olyan mennyiségű motor áll például rendelkezésre az X5-ös különböző altípusaihoz, hogy majdnem hogy kilóra lehetne árulni. És nem maradnak el az utángyártott marhaságok sem, az X5SC-nek például léteztek háromágú propellerei, vagy fluoreszkáló dekorelemei. Ezt egyrészt maga az X5-ös modellek, az X5C, X5SC, X5SW, X5HC, X5HW hatalmas elterjedtsége, másrészt a sok kópia szintén hatalmas elterjedtsége okozza. Nem túl meglepő módon tehát például több motor megy el a Koome K300C típusú X5C másolathoz, amit alacsonyabb árának megfelelően papírnehezéknek is alkalmatlan motorokkal szerelnek fel gyárilag, mint magához az X5C-hez.
Meglepően jó még az X5HW-hez mellékelt új típusú Syma gyári távirányító hatóköre. Az első Syma távirányítók csapnivalóan reagáltak ugyanis bármilyen kis interferenciára, ami miatt viszonylag bizonytalan volt a repülés bármilyen lakott területen az ott elszórt wifik és más 2.4 GHz-es adórendszerek miatt. Ezt a Syma mostanra viszont már megoldotta, hiszen ha megfigyeljük, ugyanúgy néznek ki a Syma távirányítók az első X1-es modell óta, de például más színű a működést jelző LED, és csendben fejlődtek a rengeteg modelliteráció alatt.
A mostani, 2016-os távirányító egy speciális változata van a géphez adva, ami annyiban más, mint például az ugyanazon generációs X9S távirányítója, hogy a magasságtartó funkció miatt a gázkar középre áll vissza. Ellenben a hatótávolság a modern Syma gépekhez hasonló, és emiatt azt teljesen nyugodtan el lehet mondani a gépről, hogy addig bőven vezethető marad, amíg az ember úgy nagyjából látja, amit csinál.
Úgy összességében ez egy kiváló kezdő gép bárkinek, aki ki akarja tapasztalni egy automata vezérlésű gép irányítását, de a magasságtartó funkció miatt második gépnek sem rossz választás, hiszen tud újat kínálni egy alapgéphez képest.
Mindenképpen érdemes kipróbálni, mert egy „oda van szegezve az égre” kategóriájú magasságtartót kínál a Syma X5SC-től megszokott minőséggel, elpusztíthatatlansággal. Mutatós gép úgy megjelenéssel, a megszokott hihetetlenül magas minőséggel és támogatottsággal, problémamentes kamerával és megfizethető árral, egy olyan méretű márkával a háta mögött, ami már akkor név volt amikor a drónőrület még bőven el se kezdődött.
Megmagasították az egész modellt. A hosszú lábak jobban kiemelik az alacsony fűből, kisebb az elakadás veszélye. Ez az apró újítás mindenhol jól jön, de kiváltképp az FPV-vel szerelt változatok profitálnak majd belőle.
A gép váza valamennyit veszített rugalmasságából, de nem vált törékennyé. Ennek, és a megújított motoroknak köszönhetően a gép emelkedési sebessége egy nagyságrendet javult. Az egész gép dinamikusabbá, és széllel szemben is jóval ellenállóbbá vált. Az új vázban a régivel azonos védőkeret ül, de sokkal biztosabban. Nem fenyeget már, hogy egy erősebb ütközésnél a keret kitépje a vázból a menetet, vagy tőben deformálódjon.
Az irányíts egy manapság nagyon divatos funkcióval egészült ki: a mágneses szenzorral ellátott modell headless módban is reptethető, ezzel kiemelten megkönnyítve mindenki dolgát, aki „csak kamerázni” szeretne vele. Tapasztalatok alapján a „csak kamerázás” általában nem jön be, mindenki rákap magára a reptetésre, hiszen kifejezetten egyszerű és kiváló rekreációs szórakozási lehetőség.
Aki még nem ismerné, annak röviden: a headless mód egy olyan beállítási lehetőség, ahol a modell forgatása elválik a döntések irányától. Ha tehát szembefordul velem a tőlem eltávolodó modell, nem előre paranccsal hívom vissza, hanem magam felé húzom a gázt, és a gép visszajön.
Nézzük csak meg, hogy pontosan hogyan is működik ez az új barometrikus magasságtartó technológia, és hogyan fogja ez befolyásolni a gép repülését. Első körben ugye legalacsonyabb szinten a hattengelyű giroszkopikus stabilizációs rendszer vezeti a drónt, ami egyrészt három gyorsulásmérővel méri a gép különböző irányokba történő gyorsulását, a síkban való mozgást vezérlő kar elengedésével ugye ezek fogják a gépet egy helyben való lebegésig fékezni, illetve korlátozni a gyorsulását.
A három másik tengely szöggyorsulásmérőkből áll, amik minden körülmények között azonos szögben képesek a drónt tartani, ami azt takarja, hogy ha kidöntjük a gépet az egyensúlyából, és aztán a mozgatásért felelős kart visszaengedjük, akkor a gép visszaáll, és nem fog elrepülni magától sehova.
Az új modell kidolgozása is sokat javult, főleg a távirányító minőségét tekintve. Az új, fehér és fekete távok mintha nem is a Symánál készültek volna. Nincs több sorjás él, nincs több pillekönnyű, nulla minőségérzetet kommunikáló távirányító. És a hatótávolság is javult.
Irányítás:
gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
Mit jelent pontosan a 3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp?
3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp azt jelenti, hogy a giroszkóp nem csak a tengely körüli forgást vezérli, hanem az Y és Z tengely, azaz előre-hátra dőlés és jobbra-balra dőlést a levegőben giroszkóp egyenlíti, tehát próbálja mindig a nulla ponthoz a vízszinteshez viszonyítani és lebegéskor ugyan erre a pontra visszaállni. Ez egy modern új technológia, mert ha ezekbe a szerkezetekbe nem lenne 3 vagy 6 tengelyes giroszkóp egyszerűen reptethetetlené válna, és egész egyszerűen felborulna. Régebben az ilyen szerkezeteket csak röpsúlyos kiegyenlítő tengellyel lehetett megoldani, több kevesebb sikerrel melyek anno egész egyszerűen vagy nem voltak elég stabilak a repüléshez vagy a legkisebb szél gátolta őket a repülésbe.
Nem úgy, mint most akár már szélben is elreptethetőek.
A rögzített videó és fotó minősége nem HD ahhoz képest hogy majd mindenhol úgy hirdetik, mivel a kamera élőkép közvetítésére alkalmas, és közvetített kép kerül rögzítésre a telefon memóriájába, de a minőség így is elfogadható.
SYMA X5HW FPV REAL-TIME drón főbb jellemzők:
-Magasságtartó funkció segíti a könnyen elsajátítható repülést
-A kezdőknek szánt, tökéletesen strapabíró termékeiről ismert Syma eredeti terméke
-Strapabíró méretkivitel, optimális méret az esetleges balesetek túlélésére
-Automata motorkezelés, a gép gyakorlatilag magától repül, így nem igényel előzetes tudást
-Headless mód segíti a tájékozódást, a gép bármely irányában tartani tudja az eredeti vezérlést
-Látványos automata egy gombos bukfencfunkcióval kápráztatja el a nézelődőket
-Rendkívül strapabíró anyagok biztosítják, kivételes kezdőmodell
-Vadi új látványos szín összeáítások, messziről látható kivilágítás
-Wifiről vehető jeladójú kamera nyújt felejthetetlen repülési élményt
-Nagy hatótávolságú 2.4 GHz-es LCD kijelzős modern távirányító
Paraméterek
Syma X5HW Drón műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | Kb. 70-80m. |
Teljes hossz/szélesség | 365mm |
Teljes hossz/szélesség rotorvédővel | 395mm |
Hossz/szélesség | max. 265mm |
Törzs magasság | 105mm. |
Főrotorátmérő | 135mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 140mm x 140mm x 45mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 50perc. |
Repülési idő | kb. 7-9perc. |
Nettó súly | 99g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 111g. |
Teljes súly akkumulátorral együtt és rotorvédővel | 116g. |
Akkumulátor | 3,7V 500mAh. LI-poly. |
Motorok | 4db főmotor |
A csomag tartalma | |
1 db Syma X5HW típusú drónt FPV kamerával szerelve | |
1 db 2,4Ghz távirányító LCD kijelzővel | |
1 db USB töltő | |
1db LIPO akkumulátor 3,7V 500mah. | |
1db Univerzális telefon rögzítő modul a távirányítóhoz | |
1db csavarhúzó | |
1pár leszállótalp | |
4db. rotorvédő elem | |
4db. tartalék főrotorlapát | |
1db angol nyelvű leírás | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
További tulajdonságok