Paraméterek
Syma X8HW venture Drón műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | Kb. 100-150m. |
Teljes hossz/szélesség | 585mm |
Teljes hossz/szélesség rotorvédővel | 595mm |
Hossz/szélesség | max. 385mm |
Törzs magasság | 190mm. |
Főrotorátmérő | 230mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 170mm x 155-200mm x 45mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 150perc. |
Repülési idő | kb. 11-12perc. |
Nettó súly | 475g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 580g. |
Teljes súly akkumulátorral együtt és rotorvédővel | 605g. |
Akkumulátor | 7,4V 2000mAh. LI-poly. |
Motorok | 4db főmotor |
A csomag tartalma | |
1 db Syma X8HW típusú drónt | |
1db Előkép közvetítésére alkalmas HD gyári kamera | |
1 db 2,4Ghz távirányító LCD kijelzővel | |
1 db 220V-os balanszeres töltő | |
1db LIPO akkumulátor 7,4V 2000mah. | |
1db univerzális telefon tartó | |
1db 4GB micro SD kártya | |
1db USB portós kártyaolvasó | |
1db csavarhúzó | |
4db leszállótalp | |
4db. rotorvédő elem | |
4db. tartalék főrotorlapát | |
1db angol nyelvű leírás | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
Leírás
SYMA X8HW hatalmas méretű drón lenyűgöző képességekkel.
Az X8 széria sok elődre tekinthet vissza, rengeteg kivitelben készült, jelenleg is hat különböző konfiguráció kapható belőle a piacon, és a 2016-os fejlesztésű H-s, magasságtartós széria tagjai közül ez a gép az egyetlen, amibe a wifis FPV-rendszert is beleépítették.
Ez a korábbi gépek rendszereitől egy kicsit eltérően működik, ami egy régi hiányosságot küszöböl ki. A wifis visszacsatoló jel azonban egyrészt ugyanazt a 2.4 GHz-es frekvenciatartományt használja, mint a gép irányítójele, másrészt pedig visszacsatolásos, tehát a hatótávolsága is lényegesen kisebb, mint egy analóg irányítójelé, amit például a távirányító ad ki magából.
Ez a korábbi verziókon, ahol a kamera csak jelet adott ki, tehát videórögzítésre alkalmatlan volt, komoly problémákat okozott, legfőképpen azt, hogy a videófelvétel minden apró kis zaja belekerült a végleges felvételbe.
Emiatt a kész termék zajos, szakadozó, mindent összevetve sokkal rosszabb minőségű volt, mint az amit például a C-s verzió olcsóbb és egyszerűbb kamerája tudott a gépen található SD kártyára menteni.
Ezt tetézte az, hogy még elvileg ideális körülmények között, zavarok nélkül is csak VGA felbontásban tudott videót felvenni, mivel a wifis jelátvitel csak ennyit képes élőben a telefonra továbbítani.
Ezt a problémát oldja meg az új hibrid, dual-slotos kamera, ami ötvözi a régi C-s, HD kamerás és W-s, wifis verzió előnyeit, és egyszerre képes a telefonra rögzíteni, ami például ha valaki csak magának, szórakozásból vesz fel dolgokat, bőven elég tud lenni minőségben, de rögzít HD minőségben a gép fedélzetén található SD kártyára is, tehát kapunk egy zavarmentes HD felvételt, amit repülés után tudunk a memória kártya segítségével visszanézni számítógépen vagy telefonon. Alamodell
Emiatt az X8HW nem csak egy wifis alternatíva a 2016-os X8HC mellett, mint ahogy az a korábbi X8C és X8W verzióknál volt, hanem egy minden tekintetben jobb képességű gép, tehát egyértelműen jobb ár-érték arányt képvisel mindenki számára, míg ez a korábbi verziók esetében csak a vásárlói preferencia függvényében volt igaz.
Az új, 2016-os modell sok másban is eltér elődjétől a régebbi X8W-től, egyrészt, hogy itt már el mertek térni a szigorú fekete-fehér színektől, ami látványosabbá teszi a gépet a levegőben, aminek gyakorlati haszna is van az esztétika mellett.
Ugyanis sokkal egyszerűbb egy gépet úgymond “szemre” repülni, tehát nem a kameraképet bámulva próbálkozni nem lezúzni valamit, vagy felrakni a szomszéd fájára, hanem a gépet figyelve repülni, amíg a szem ellát. Ez amiatt van elsősorban, hogy a szemünk képe legjobb esetben nem szakadozik és képes a gép teljes környezetét visszaadni, nem csak a gép előtt lévő tereptárgyakat veszi, ezért sokkal jobban érezzük a gép körülötti teret.
Ezt a fajta szemre való navigálást nagyban megnehezíti, mint ahogy a korábbi gépeknél is megnehezítette az a tény, hogy esetenként nem magunktól elfele repülünk, lehet hogy a gép éppen az orrát vagy az oldalát mutatja nekünk, tehát előre nyomva a kart egy cseppet sem biztos, hogy a gép tényleg előre is fog menni, lehet, hogy oldalazni fog, vagy éppen felénk kezd el repülni.
Ezt a dezorientáló hatást küszöböli ki a headless vagy iránytartó mód, amit a földön bekalibrálva a gép képes észlelni a saját irányát, tehát jobbra húzva például a kart, nem a géphez képest fog a gép jobbra mozogni, hanem az eredeti irányultságához képest.
Ez a gyakorlatban azt jelenti például, hogy a kart hátrahúzva ebben az üzemmódban a gép mindig felénk jön vissza amíg el nem ér minket.
Vannak ennek korlátai, tehát nem javasolt az eredetitől eltérő irányban reptetni, vagy a saját fejünk felett átrepülni, mert az összezavarhat, a gép ugyani a rádió helyét nem tudja, de mégis hatalmas könnyebbséget jelenthet ez kezdő repülőknek vagy távol való repkedésnél.
Ez a headless módot nagyon jól kiegészíti a 2016-os, H szériás gépek legnagyobb újdonsága, az automata magasságtartó.
Ezzel az üzemmóddal igazából egy nagyon profi géphez lesz hasonló a gép repülése, tehát a gázkar igazából is nem is szigorúan véve gázkar, hanem magasságválasztó.
Ez első pillantásra azt jelenti, hogy ez kar a távirányítón ugyanúgy vissza fog ugrani középre, mint a jobb oldali párja. Maga a rendszer lényege viszont az, hogy ez a kar középen van, tehát nem nyúlunk bele a rendszerbe, akkor a gép egy magasságot fog tartani, mivel a fedélzeten található barommetrikus, azaz a légnyomás mérésén alapuló magasságszenzor nagyjából 10 cm pontossággal képes meghatározni a gép magasságát. Alamodell
Tehát nagyjából ebben a 10 cm-es pontosságban, ami a gép magasságának csak töredéke, szóval ezzel a pontossággal lesz a gép ugyanazon a magasságon, míg ugye mi azt akarjuk.
Ez például nagy távolságban nagyon jól jön, hiszen abban a távolságban már lehet, hogy szemre analóg módon már nem tudnánk ilyen pontosan szabályozni a magasságát, illetve a kamera felvételével a telefonon való bíbelődés közben is jól jön, hogyha a gép legalább viszonylagosan nyugton marad, és nem fröcsög neki semminek.
A vezérlésnek más újításai is vannak, a 2016-os X8-vezérlés, ami az X8H-verziókban található meg, a barommetrikus szenzoron kívül pontosabb giroszkópot és gyorsulásmérőket tartalmaz, ami lehetővé teszi, hogy bármelyik korábbi gépnél gyorsabban és stabilabban tudjon az X8HW repülni.
Ez úgy teszi sokkal jobbá a gép repülési tulajdonságait, hogy még mindig kompatibilis a régi X8-ak motorjaival, egyszerűen egyrészt az új magasságtartós vezérlés miatt erősebb a gázreakció, másrészt gyorsabb a gép bármely irányban repülve.
Mindent összevetve az X8HW az, ami teljesen kihasználja az X8-as vázban található lehetőségeket, igazi repülő kamerává téve azt. Amellett, hogy jó minőségű, HD felbontású videók készítésére is alkalmas, élőképet tud közvetíteni Androidos vagy iOs-es telefonokra, és emellett vezethetőség szempontjából is kiemelkedő.
Az X8HW egyértelmű fejlődés a Syma modelljei között, és mindenképpen a Syma idei egyik legjobb, leghasználhatóbb és legkiforrottabb gépe.
Ha a Syma gépek megbízhatóságára vágyik egy profibb formátumban, akkor mindenképpen az X8HW az egyik legjobb választás. Alamodell
Egyetlen negatívumként az említhető meg, hogy a kamerán felvétel csak telefonnal indítható, távról nem, de ez a többi gyártonál is így van a wifis kameránál.
Irányítás:
gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
Mit jelent pontosan a 3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp?
3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp azt jelenti, hogy a giroszkóp nem csak a tengely körüli forgást vezérli, hanem az Y és Z tengely, azaz előre-hátra dőlés és jobbra-balra dőlést a levegőben giroszkóp egyenlíti, tehát próbálja mindig a nulla ponthoz a vízszinteshez viszonyítani és lebegéskor ugyan erre a pontra visszaállni. Ez egy modern új technológia, mert ha ezekbe a szerkezetekbe nem lenne 3 vagy 6 tengelyes giroszkóp egyszerűen reptethetetlené válna, és egész egyszerűen felborulna. Régebben az ilyen szerkezeteket csak röpsúlyos kiegyenlítő tengellyel lehetet megoldani, több kevesebb sikerrel melyek anno egész egyszerűen vagy nem voltak elég stabilak a repüléshez vagy a legkisebb szél gátolta őket a repülésbe.
Nem úgy, mint most akár már szélben is elreptethetőek.
SYMA X8HW FPV REAL-TIME drón főbb jellemzők:
A megbízható gépeiről ismert Syma terméke
Hatalmas méret és impozáns megjelenés, gyönyörű gépházba bújtatva.
Új, modern, feltűnő, tetszetős szín
Nagy teljesítményű, mégis olcsón cserélhető motorok
Stabil mégis gyors és könnyen vezethető vezérlés
Barommetrikus magasságtartó funkció
Headless mód egy olyan beállítási lehetőség, ahol a modell forgatása elválik a döntések irányától.
HD minőségű kamerafelvétel
Dual slot technológiájú FPV rendszer, egyszerre van VGA élőkép és HD felvétel
Nagy hatótávolságú LCD kijelzős Syma-kompatibilis távirányító
Rotorvédők védik a propellereket a kisebb ütközésektől
Nagy méretű színes világító Ledek, mellyel akár teljes sötétségben is tökéletes a navigálás.
A videó felvétel AVI formátumban HD felbontásban azaz, 1280x720 30fps. sebességek kerül felvételre a mellékelt Micro SD kártyára.
További tulajdonságok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |