Leírás
Syma X8 Pro: Fejlesztés a javából!
Radikális újítások kerültek a márkánál bevezetésre a Syma X8 pro köntösében. Elsőként kapott a modell GPS-t, ami valódi, és pontos hazatérési funkcióval látja el a készüléket. Szintén elsőként jelent meg a Syma berkein belül a mozgatható kamera, ami a távirányítóról külön csatornán keresztül buktatható.
A dobozból türelmetlenül kirángatva a gépet és annak alkatrészeit, feltűnt, hogy nincs többé idegőrlő összeszerelési procedúra. A kicsi, szűk helyre bejátszandó csavarok helyét átvették csavarmentes rögzítések, melyek mentén az alkatrész egy mozdulattal a helyére pattintható vagy eltávolítható.
A modell reptetése ráadásul a márkához hűen igen könnyű, a szerkezet nagyon kezesen viselkedik a levegőben. Új funkció az automata fel és leszállás és az automata hazatérés. Megmaradt a magasságtartó automatika is, így még könnyebbé téve a használatot az amatőr reptetők számára.
A Syma X8 modellcsalád első generációjával már mindenki találkozhatott, aki valaha behatóbban foglalkozott drónokkal. Aki nem, annak elég annyit tudni, hogy nagyon jó anyagminőség jellemezte őket, olcsó fenntartás és kellemes kezelhetőség. Volt azonban egy-két bosszantó részlet, amik a magasságtartós változatok megjelenésével sem tűntek el. Ennek megfelelően a vevői elégedettség csökkent és egyenesen muszáj volt valami nagyot gurítani, hogy a cég termékei újra keresetté váljanak. Ennek a nagy gurításnak a végeredményét üdvözölhetjük most, a Syma X8 Pro személyében. Hogy mennyire sikerült előrelépni, az a továbbiakban kiderül.
Máshol kétségekbe vonható, de a drónoknál teljesen megállja a helyét az állítás, hogy nem a méret a lényeg, hanem a tartalom. Ennek megfelelően megkülönböztethetjük a profi felhasználásra szánt modelleket, és a hobbigépeket. Persze átjárás van, tapasztaltuk már, hogy hobbigép erősen átépítve látott el feladatokat, és természetesen az ellenkezőjére is volt példa bőven. A hobbigép és a profi felszerelés között azonban tátong egy szakadék. A rengeteg különbség közül elég csak a legkézenfekvőbbeket említeni: három fázisú villanymotorok, gps-vezérlés, kamerahelyzet vezérlése, programozható repülésvezérlő. Általánosságban elmondható, hogy a profi felhasználóknak is csak a töredéke használja ki a fenti adottságokat. Ennek megfelelően a Syma fogta a gyakorlatban használt legfontosabb extrákat, és az új zászlóshajó modelljébe, a Syma X8-ba pakolta őket, hogy a nagyközönség számára is olcsón elérhetőek legyenek.
Belekerült tehát a gps-vezérlés, az egy gombos hazatérés, az automata fel és leszállás, a kártyára rögzítő és buktatható 720p HD kamera, és elhagyták az első perceket megkeserítő csavaros rögzítéseket, amik mentén idegállapotba kerülhetett a modellt összeállító tulaj.
A kamera is változtatásokon ment keresztül, ami a működést és a minőséget illeti. A rögzített felvétel egy 720p-s videó. Papíron nagyon jó felvételt várnánk, de mindig fenntartásokkal kell kezelnünk a gyártói számokat. A vibráció, ami ellen a kamera gimbal-al nincs védve, így kissé elmossa a légi felvételeket. Jó hír, hogy a rögzítés a fedélzeten és a memóriakártyán is egyaránt történhet, és így nem csak az élőkép rögzítésére ad lehetőséget. A telefonra kerül ugyanis egy élő képközvetítés, ami arra tökéletesen alkalmas, hogy lássuk, mit veszünk fel éppen. A memóriakártyán pedig a jobb minőségű felvétel vár, amint leszálltunk a géppel. Vagy hazahívtuk, mert ugye hazatalál. Ezek mellett nagyon hasznos funkció lett hogy repülés közben a távirányítóról lehetőség nyílik a kamera döntésére is.
A modell gyári kamerája ugyan nem fog kristálytiszta felvételeket készíteni, amin a hangyaboly népességét megszámolhatjuk, ami felett elrepültünk, de kiválóan alkalmas, hogy egy akciókamerát ráaggatva szebb felvételeket készítsünk, kevesebb rázkódással.
Lassan már senki nem fog tudni repülni. Így is kezdhetném, pesszimista felhanggal a mondandómat, mi szerint a modern drón elpuhítja azt, aki már helikopterekkel, komolyabb szerkezetekkel kifogástalanul repül. A dolognak viszont tagadhatatlan előnyei, hogy az ügyetlenebb, fiatalabb kezek is biztonságosan vezethetik ezeket a repülő szerkezeteket, míg helikoptert vezetni talán soha nem tanultak volna meg. Rengeteget segít a barometrikus szenzor, ami a magasságtartásért felel, és az automata fel és leszállás funkciók is megkönnyítik a kezelést. A szélben kínált extra stabilitás, helyzetkorrekció pedig igen kívánatossá teszi ezt a modellt azok számára, akik tartanak a saját bénaságuktól. Ha valaki tanul, bizonytalan. Ezt nem kell szégyellni, hanem támogatni kell. Jól ráéreztek erre a Syma termékfejlesztői is.
A GPS előnyeire még pár szóban kitérnék.
Ha felszállás előtt megvárjuk a megfelelő műhold jelerőséget akkor a reptetés gyerekjátékká válik. Itt megemlíteném, aki esetleg nem tudná a megfelelő GPS jel csak kültéren érhető el, beltéren csak nélküle tudunk repülni, de ezt a mérnökök jól megoldották, mert lakásban is egész kezesbárány a szerkezet persze ilyenkor irányítása folyamatos apró kis korrekciókat igényel. Tehát visszatérve a kinti reptetéshez, ha felszállás ellőtt van elég műhold jel, és olyan helyen reptetjük, ahol nincs a közelben rádiótorony, műholdas antenna és egyéb zavaró rádióhullámok, illetve nagy leárnyékolás. Akkor repülés közben akár letehetjük a távot és drónunk pár perc elteltével is ott fog lebegni, ahol hagytuk, ha meg elkezd merülni az akku hazatér a kiindulási pontra és leszáll.
Ezeket a dolgokat érdemes kitapsztalni és nem magára hagyni teljesen a drón hogy majd lesz, ami lesz. Főleg, ha valami probléma adódik esetlegesen akkor még ott van a manuális irányítás, ha mi is ott vagyunk. Illetve sose haddjuk magára a gépet a megfelelő biztonság érdekében.
A gyártó azt is ígéri, ha megszűnik a gép és a táv közti rádiókapcsolat a drónunk akkor is hazatér persze ha a műhold kapcsolat megfelelő.
Hatótávolság kb. 200méter ha túl megy rajta elméletileg visszajön, megfelelő GPS jel esetén. Magasság 100m-nél zárolva a biztonsági előírások miatt. De ez tökéletesen elég egy ilyen színtű drónak mivel 100m-re nem fog nőni a szomszéd háza és gesztenye fája sem.
A modell sok szempontból hasonlít az elődeire. Az akkumulátor ugyanúgy 2000 mAh és két cella, a modell ezzel ugyanúgy 9 perc körüli repülési időket produkál. A váz ugyanúgy ABS, ami meglehetős strapabírást ad a robosztus szerkezetnek. A régi, jól bevált, és az új, eddig hiányzó tulajdonságok és extrák egyvelege kitűnő összképet alkot. A kamera lehetne jobb is, de nem szabad elfelejteni, hogy amivel tényleg értékelhető felvételek születnek, az már jócskán vetekszik egy ilyen drón árával. És akkor még az a kamera legfeljebb úgy repül, ha dobáljuk.
Összességében ezt a használható készletet bátran ajánljuk mindenkinek, aki nagyobbra váltana korábbi gépe mellé, vagy csak most ismerkedik a drónok és a repülés világával. A konstrukció szervizelése sem nehézkes, egy csavarhúzóval legrosszabb esetben bármilyen bonyolult szervizművelet megvalósítható. Ideális hobbidrón tehát, ami már bele-belekóstol a profi felhasználásra szánt készülékek világába.
Irányítás:
gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
Mit jelent pontosan a 3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp?
3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp azt jelenti, hogy a giroszkóp nem csak a tengely körüli forgást vezérli, hanem az Y és Z tengely, azaz előre-hátra dőlés és jobbra-balra dőlést a levegőben giroszkóp egyenlíti, tehát próbálja mindig a nulla ponthoz a vízszinteshez viszonyítani és lebegéskor ugyan erre a pontra visszaállni. Ez egy modern új technológia, mert, ha ezekbe a szerkezetekbe nem lenne 3 vagy 6 tengelyes giroszkóp egyszerűen reptethetetlené válna, és egész egyszerűen felborulna. Régebben az ilyen szerkezeteket csak röpsúlyos kiegyenlítő tengellyel lehetet megoldani, több kevesebb sikerrel melyek anno egész egyszerűen vagy nem voltak elég stabilak a repüléshez vagy a legkisebb szél gátolta őket a repülésbe.
Nem úgy, mint most akár már szélben is elreptethetőek.
SYMA X8PRO FPV GPS drón főbb jellemzők:
-A megbízható gépeiről ismert Syma terméke
-Hatalmas méret és impozáns megjelenés, gyönyörű gépházba bújtatva
-Aerodinamikailag megújult géptest ami jobban ellenál a szélnek
-Stabil mégis gyors és könnyen vezethető vezérlés
-Barommetrikus magasságtartó funkció, gombnyomásra történő fel/le szállással
-Headless mód egy olyan beállítási lehetőség, ahol a modell forgatása elválik a döntések irányától.
-720P. HD minőségű kamerafelvétel
-Távirányitoról gombnyomásra le-fel dönthető kamera
-Új technológiájú FPV rendszer, mely az élőkép közvetítése mellett lehetőséget kínál felvételek (fotó/videó) készítésére SD kártyára és a mobil memóriájába egyaránt
-Nagy hatótávolságú modern SYMA távirányító
-Rotorvédők védik a propellereket a kisebb ütközésektől
-A gépházzal teljes összhangban lévő LED megvilágítás, mellyel akár teljes sötétségben is tökéletes a navigálás.
A drón beépített GPS-el rendelkezik így a további extra funkciókat nyújtja:
Lebegési funkció a gép képes egymagasságba és egyhelyben lebegni mindenféle beavatkozás nélkül
Nem kontrolálható, ha távirányító és gép közti kapcsolat megszakad vagy ha távot egész egyszerűen kikapcsoljuk ekkor se kell aggódnunk mert a drónunk egész egyszerűen visszatér automatán a felszállási pontra
Alacsony akkuszínt ha a gép akkuja lemerülő állapotban van a GPS-nek köszönhetően drónunk visszatér a felszállási pozícióba
Figyelmeztetés: ha felszállás előtt nem várjuk ki a megfelelő GPS kapcsolatot, illetve a terület ahol
repülünk antennák illetve más interferenciát okozó tényezők vannak, a fent leírt funkciók nem
megfelelően működnek, ilyenkor csak a manuális repülési tudásunkra tudunk támaszkodni.
Paraméterek
Syma X8SPRO Drón műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | Kb. 200m. |
Teljes hossz/szélesség | 585mm |
Teljes hossz/szélesség rotorvédővel | 595mm |
Hossz/szélesség | max. 385mm |
Törzs magasság | 190mm. |
Főrotorátmérő | 230mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 155mm x 125-155mm x 25-55mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 100-120perc. |
Repülési idő | kb. 9perc. |
Nettó súly | 470g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt (rotorvédő és kamera nélkül) | 585g. |
Teljes súly akkumulátorral kamerával és rotorvédővel együtt | 640g. |
Akkumulátor | 7,4V 2000mAh. LI-poly. |
Motorok | 4db nagyteljesítményű főmotor |
A csomag tartalma | |
1 db Syma X8PRO típusú drónt beépített GPS vevővel | |
1 db Előkép közvetítésére alkalmas dönthető 720P. HD gyári kamera | |
1 db 2,4Ghz modern távirányító nagyobb hatótávolsággal | |
1 db 220V-os töltő | |
1db LIPO akkumulátor 7,4V 2000mah. | |
1db univerzális telefon tartó | |
1db 4GB micro SD kártya | |
1db USB portós kártyaolvasó | |
1db csavarhúzó | |
1db villáskulcs | |
4db leszállótalp | |
4db. rotorvédő elem | |
4db. tartalék főrotorlapát | |
1db angol nyelvű leírás | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
További tulajdonságok