Paraméterek
Syma X8SSC Drón műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | Kb. 150m. |
Teljes hossz/szélesség | 585mm |
Teljes hossz/szélesség rotorvédővel | 595mm |
Hossz/szélesség | max. 385mm |
Törzs magasság | 190mm. |
Főrotorátmérő | 230mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 155mm x 125-155mm x 25-55mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő kb. 90-120perc. | |
Repülési idő | kb. 9-10perc. |
Nettó súly | 460g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt (rotorvédő és kamera nélkül) | 580g. |
Teljes súly akkumulátorral kamerával és rotorvédővel együtt | 630g. |
Akkumulátor | 7,4V 2000mAh. LI-poly. |
Motorok | 4db főmotor |
A videó felvétel AVI formátumban HD felbontásban azaz, 1280x720 30fps. sebességek kerül felvételre. | |
A fényképkészítés jpg formátumba, 2560x1440 felbontásban kerül felvételre. mely 3,6 megapixelnek fele meg. | |
A csomag tartalma | |
1 db Syma X8SC típusú drónt | |
1db Normál HD gyári kamera | |
1 db 2,4Ghz modern távirányító nagyobb hatótávolsággal | |
1 db 220V-os töltő | |
1db LIPO akkumulátor 7,4V 2000mah. | |
1db 4GB micro SD kártya | |
1db USB portós kártyaolvasó | |
1db csavarhúzó | |
1db villáskulcs | |
4db leszállótalp | |
4db. rotorvédő elem | |
4db. tartalék főrotorlapát | |
1db angol nyelvű leírás | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
Leírás
Syma X8SC nagy méretű drón HD kamerával
Felfrissített kiadás! Könnyebb szét- és összeszerelés, biztonságosabb akkumulátorhasználat és felújított távirányító! A legjobb vétel a pénztárcabarát drónok világában!
A Syma által frissen kiadott modell az X8C, majd X8HC leváltását célozta meg. A fő szempont a modellfrissítéskor valószínűleg a könnyebb használat, és a biztonságosabb üzemeltetés lehetett, hiszen az összes változtatás erre utal.
Az átdolgozott, kisebb doboz már az előző X8 szériánál is jelen volt, de a való életben történő használata igen nehézkes volt. A régi modell lábait és rotorvédőit ugyanis csavarok tartották a helyükön, amik nem kedveztek a gyakori szét és összeszerelésnek, így a gyári dobozba ezek a gépek gyakran soha többé nem kerültek vissza, ezzel csak többlet szemetet képezve.
A frissített modell doboza érdemben nem változott, viszont a csavarkötések a rotorvédő és a lábak felhelyezésénél megszűntek. A kérdéses alkatrészek már egy mozdulattal a helyükre pattinthatók, hogy így pillanatok alatt összeállíthassuk a modellt repülésre késszé, vagy éppen visszazsúfoljuk a dobozába. A bepattintható alkatrészek gyakorlatias húzásnak tűnnek, de már rengeteg példát láttunk az iparban arra, hogy az ilyen elven működő készülékek a felhasználóknál igen vacaknak bizonyulnak. Letörhetnének például a fülek, kikophatna a vázon a felpattintás helye, és a rotorvédők a koccanások esetén könnyebben törhetnének a felfogatási pontokon. Szerencsére a modellen a tesztidőszak alatt egyik sem fordult elő, de a gép annyira új, hogy még egy hónapja sem nyúzzuk a sajátunkat. Ez a rész minden kétséget kizárólag további próbatételeknek lesz kitéve.
A váz legfontosabb változásai a bepattintható lábakat és a rotorvédőket leszámítva, az anyaga. Az alapanyag ABS szinte teljesen ugyanaz, mint a korábbi változatok esetén, de a felületen és a rugalmasságon érződik, hogy az adalékolás némileg változott. Nem szorult rá már az előd sem, de a selymesen csillogó fehér vázelemek ezt feledtetik. Aztán ha úgy esik a fény, a selymes csillogáson zsíros ujjlenyomatok maradnak, ami nem annyira zavaró, mint például majd a strapásabb használatnak kitett gépek fűfoltjai. Na, a fűfoltokat biztos jó nehéz lesz leszedni, vagy egyenesen lehetetlen.
Az akkumulátor is változott. Ugyanaz a lapakkumulátor (2000 mAh, 7.4v) került egy műanyag tokba, amit az elődnél meztelenül is láthattunk. A tokos megoldás elméletben kevésbé hajlamos a külső sérülésekre és a rövidzárra, illetve a helyzete a modellben nem változik, nem csúszkálhat például. A gyakorlatban ez abban nyilvánul meg, hogy amikor az előző generációs X8-at összetörtük, az elszabaduló akkumulátor összetörte a panelt tartó műanyag bölcsőt, ezzel a modell repülésvezérlője is elmozdult, és használhatatlanná vált a modell, mindenképpen szervizelni kellett, pedig nem volt olyan nagy az ütközés, csak a szöge volt szerencsétlen. Ilyesmi az új vázzal és a cartridge-es rendszerű akkumulátorral nem fordulhat többé elő.
A távirányítót kézbe véve feltűnik, hogy nincs LCD kijelző. Végre elhagyta a Syma ezt a felesleges funkciót, ami a rettenetes bazári kinézet mellett nem volt képes betölteni értelmezhető szerepet. Helyette a hatótáv valamelyest növekedett, és új funkciók jelentek meg. A trimmelés a karok elengedése nélkül működik például, egy rettentő modern módszerrel. A gázkar lenyomása közben nem irányítunk, hanem trimmelünk. A gázkart felengedve a beállítást a drón elmenti. Az újszerű módszert mi nehezen szoktuk meg, de nem akkora baj, hiszen általában nem szorulnak trimmelésre a quarokopterek, csak kivételes esetekben.
Új funkció az automata landolás és felszállás. A magasságtartó automatikát jól kiegészítő funkció lényege, hogy a kezelő ne csak reptetés közben, hanem fel és leszálláskor is mentesüljön a folyamatos gázkar-kontroll alól, hiszen ezt a gépre bízva ezt a kezelő foglalkozhat a modell térbeli helyzetével, és koncentrálhat arra, hogy ne a meggyfát darálja le a le vagy felszálló modell, és még a szomszéd autója is maradjon érintetlen.
A modell Headless móddal is rendelkezik, aminek a fontosságát én nem tudom megítélni, mert már megtanultam rendesen repülni. Szoktunk néha beszélgetni róla, hogy milyen lenne most megtanulni újra repülni. Nem a régi, lélekvesztő helikoptereken, amihez a világ legjobb reflexeit elő kellett vennünk, és rengeteget szimulátoroznunk, hanem ezeken az új masinákon, amik minden helyzetben mentik a menthetőt. Lenyűgöző, és ijesztő, hogy hová fejlődünk, de Neked, ha még nem vezettél, csak az tűnik fel, hogy biztonságos. Végig az irányításod alatt tarthatod a helyzetet, ráadásul igen könnyedén. Ezért is érdemes Syma drónt venni, mert az olcsóbb árfekvésű modelljeik esetén is elegendő figyelmet fordítanak a kezelő kényelmére.
Már lassan unalomig ismételgetjük ugyanazt a kamerát, de nem ok nélkül. A modul az X5C első változatán debütált, és máig végig kísér. Egy kicsit rossz szájízzel tehetjük fel a 720p felbontású modult, ami megfelelő fényviszonyok mellett értékelhető felvételt csinál, hiszen ez már a sorban a negyedik-ötödik modell, ami ezt kapja, és a harmadik generáció, de a kamera semmit nem változott. Sokkal jobb fényben tűnik fel azonban a gyártó kamerája, ha szétnézünk, hogy hasonló árú modellekbe mi kerül. Szörnyű, használhatatlan wi-fi kamerák, amik olajfestmény szerű rettenetes képförmedvényekkel kápráztatják el a felhasználót. Ehhez képest az X8SC kamerája egy fantasztikum, ami ráadásul olcsó, így a modell ára versenyképes maradhat, a különbözetet pedig elkölthetjük akár komolyabb kamerára, vagy plusz akkumulátorra.
A piacon körbenézve az 50 cm átmérőjű modellek között nem nagyon találunk jobb vételt. Az MJX, mint gyártó lassan elhervadt, a többi konkurens pedig vagy silány minőségű, vagy a Syma többszörösébe került. Aki tehát ekkora méretben szeretne belépőszintű drónt, a Syma X8SC.-vel jár a legjobban. Amennyiben előképes változat érdekli tekintse meg a testvérmodellt a SYMA X8SW-t.
Ha pedig olyan modellt szeretne olcsón ami GPS.-el rendelkezik és az élőkép mellett dönthető kamerával is, tekintse meg a SYMA új zászlós hajóját az X8PRO verziót.
Irányítás:
gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
Mit jelent pontosan a 3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp?
3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp azt jelenti, hogy a giroszkóp nem csak a tengely körüli forgást vezérli, hanem az Y és Z tengely, azaz előre-hátra dőlés és jobbra-balra dőlést a levegőben giroszkóp egyenlíti, tehát próbálja mindig a nulla ponthoz a vízszinteshez viszonyítani és lebegéskor ugyan erre a pontra visszaállni. Ez egy modern új technológia, mert ha ezekbe a szerkezetekbe nem lenne 3 vagy 6 tengelyes giroszkóp egyszerűen reptethetetlené válna, és egész egyszerűen felborulna. Régebben az ilyen szerkezeteket csak röpsúlyos kiegyenlítő tengellyel lehetet megoldani, több kevesebb sikerrel melyek anno egész egyszerűen vagy nem voltak elég stabilak a repüléshez vagy a legkisebb szél gátolta őket a repülésbe.
Nem úgy, mint most akár már szélben is elreptethetőek.
SYMA X8SC főbb jellemzők:
-A megbízható gépeiről ismert Syma terméke
-Hatalmas méret és impozáns megjelenés, gyönyörű gépházba bújtatva
-Aerodinamikailag megújult géptest ami jobban ellenál a szélnek
-új, fehér-meggymetál design mely nagy távolságból is jó rálátást biztosít
-Nagy teljesítményű, mégis olcsón cserélhető motorok
-Stabil mégis gyors és könnyen vezethető vezérlés
-Barommetrikus magasságtartó funkció, gombnyomásra történő fel/le szállássa
-Headless mód egy olyan beállítási lehetőség, ahol a modell forgatása elválik a döntések irányától.
-HD minőségű kamerafelvétel
-Normál HD kamera a jobb és részletgazdagabb felvételek végett
-3,6megapixeles fotók készítése
-Nagy hatótávolságú Syma-kompatibilis távirányító
-Rotorvédők védik a propellereket a kisebb ütközésektől
-A gépházzal teljes összhangban lévő LED megvilágítás, mellyel akár teljes sötétségben is tökéletes a navigálás.
További tulajdonságok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |