Leírás
Wltoys V916 verseny hajó 2.4GHz távval, Li-Po akkuval, brushless motorral, 55km sebességgel és proporcionális vezérléssel (485mm hosszú)
Egyszerű, de nagyszerű. Mennyi mindenre megállja a helyét ez a mondat! A legjobb mérnöki megoldásokra általában igaz ez az állítás, hiszen az egyszerűség az alacsony ár záloga, a tartósság pedig egy elemi követelmény, amit a fogyasztók a termékkel szemben támasztanak. Nincs ez másképp a WLtoys vagy másnéven XK, talán legcombosabb hajójánál sem.
Egyszerű, ék alakú testben találjuk felfüggesztve a modell legfontosabb elemeit: a szabályzót, a vevőt, az akkumulátort, a motort és a hajtást
A rendezett összképet csak némi vízcső zavarja meg, amivel a modell a villanymotor állórészét hívatott hűteni.
Némi olajfilm figyel a fontosabb alkatrészeken, már ránézésre is szinte kívánja a vizet, a sebességet és az abúzust.
A fészkében stabilan pihen az 2200mAh-es, 3 cellás akkumulátor, ami egy Lítium-polimer lapcellákból álló egység.
Ezek a kerek cellákhoz képest (ion) jóval nagyobb áramok leadására képesek, ami egy ekkora hajótestben már kicsit túlzásnak is érződik.
Persze, ekkor még nem is sejtettük, hogy mennyire is az.
Összehasonlításképpen a gyártó azonos testtel rendelkező olcsóbb hajójában két cellás az akkumulátor, jóval kisebb kapacitású, és nem is korszerűbb, Brushless motort hajt, hanem egy egyszerű kefés villanymotort.
Ez azt is jelenti, hogy ebben a hajóban nagyobb teljesítményen dolgozó motorral van dolgunk, aminek hosszabb a várható élettartama, és sokkal kevesebb hőt termel.
És ennél az új modellnél, a kétszer akkora végsebesség ami egyszerűen brutális.
A motor által hajtott hajócsavar előtt kialakuló alacsony nyomású terület egy passzív vízhűtést üzemeltet, ami a motor alapját hűti.
A rendszer zárt, csak használni kell, nem igényel semmi karbantartást, némi estleges olajozást leszámítva.
Amikor először kibontottuk, nagyon megörültünk, mert sokkal komolyabb benyomást volt képes tenni rajtunk, mint a gyártó eddigi modelljei.
Aztán megláttuk az árcédulát is, és egyből megértettük, hogy hova fér el az előállítási költségben a komolyabb felszerelés ára. Az első kézbevételkor már megfogadtuk, hogy még a héten kipróbáljuk, hogy megy egy ilyen hajó.
A próba napján egy hatalmas hibát vétettünk: csak egy akkumulátort vittünk, mert nem hittük, hogy ekkora móka lesz ez a hajó.
Szokták motorkerékpárra is mondani, illetve autóra: A jó teljesítmény-tömeg arány mindennek a titka. Ez a hajó odáig viszi a nyers, elemi erőt, hogy az egyszerű gázfröccsre – ha nem eléggé óvatos – akkor felborul.
Ezzel a hajóval volt elsőként olyan érzésem, hogy a benne lakozó erő bizonyos körülmények között egyszerűen kiaknázhatatlan. Az első pillanatokban, amikor még csak ismerkedtünk a szerkezettel, inkább nézett ki egy hajós börleszknek.
Amint rájöttünk viszont, hogy hogyan kell óvatosabban gyorsítani, és a teljes gázt már csak akkor meghúzni, amikor a hajó rendesen lendületbe jött, na utána már elképesztően jókat lehetett menni a kis szerkezettel.
A távirányítón a cimborámmal szinte összevesztünk. Sejtettük, hogy az akkumulátoridő ilyen teljesítmény mellett nem valami sok, így akaratos kisgyerek módjára téptük ki egymás kezéből újra meg újra az eszközt.
És közben milyen jól szórakoztunk! A kutyát sétáltató bácsi is elismerően nézett, amikor meglátta, micsoda emberfeletti tempóra képes a hajó.
Az egyik rettenetes erőket mozgósító forduló után egy már várt dolog következett: a hajó jelezte, hogy nem ártana egy akkumulátorcsere. Ekkor a brutális erő hirtelen egy pillanat alatt alább hagy, és egy csendes, nyugdíjas tempó veszi át a helyét, amivel még ki tudunk kecmeregni a vízről. Ez megóv minket a fürdőgatya szükségességétől.
Az előző sorokból talán kitűnik, hogy ezt a hajót nem mindenkinek javasoljuk. Első távirányítós hajónak szinte semmiképp sem, kivéve, ha valaki nagyon óvatos, és az összes létező erénnyel rendelkezik – precizitás, mértékletesség, etc. – hogy megzabolázza ezt a fenevadat.
Nyugodtan kijelenthető, hogy az egyszerűbb modellek 14+ és 16+ minősítései kicsit túlzók. Egy egyszerű távirányítós hautó, ami nem több pár tíz dekánál és alig megy 25-30 kilométeres óránkénti sebességgel, nem szolgált rá egy ilyen minősítésre. Ezt a hajót viszont nagyon is javasoljuk, hogy igyekezzenek komolyan venni. Szigorúan tilos benyomni a fürdőzők közé, körülötte nyúlkálni amíg elindulhat a hajócsavar, vagy az akkumulátorral bármi – nem rendeltetésszerű – használatot vagy módosítást elkövetni.
Ha ezeket betartjuk, és hajlandók vagyunk némi tisztelettel viseltetni az erő iránt, akkor nagyon jól fogunk szórakozni.
A „körítés” már szinte nem is fontos, de nem szabad az egyebek megemlítése nélkül hagyni a leírást.
Az akkumulátorhoz egy megfelelő három cellát tölteni képes balanszeres berendezés tartozik, ami a cellákat külön-külön figyelve tolja ki a hatékony élettartamot.
A tartozék távirányító meglehetősen okos kis szerkezet. A legfontosabb tényezők a hatótávolság és az ergonómia, amik egy jó – vagy rossz – távirányítót meghatároznak.
Ez a része a modellnek mind az ergonómiát, mind a hatótávot illetően nagyon jól sikerült.
A kapcsolók jól mozognak és a potméterek megfelelően pontosak, és még a finombeállítók kidolgozása is nagyon jól sikerült. Nem egy vacak, amit az ember legszívesebben bevágna a tőle legtávolabb eső sarokba.
A hatótávolság is parádés, nyugodtan küldjük el a modellt olyan messzire, hogy már kezdjük nem igazán látni, hogy merre is és hogyan áll. Ez mondjuk veszélyes, mert ha elkezdünk kiérni a hatótávolságból, akkor a vezérlés szakadozottá válik, és ha még azt sem érezzük, hogy merre fogunk haladni a hajóval, akkor igen kellemetlen élményekben lehet részünk, mehet a gatyára vetkőzés és repülés a hajó után.
Ezt nem érdemes kockáztatni, inkább maradjunk annyira közel, hogy a hajót minél jobban lássunk.
A használat körülményei is sokat adhatnak az élményhez, vagy vehetnek el belőle. Amennyiben a vízfelület hullámzik…
Tulajdonságok:
-Szédületes tempó 55km/h
-Brushless 3 fázisú villanymotor
-Kifinomult proporcionális vezérlés
-Nagy hatótávolságú 2.4GHz-es rádió távirányító
-Ha felborul akkor sincs probléma a távirányítóval visszaállítható
-Vízhűtéses rendszer
-Nagy teljesítményű 3cellás LI-poly akkumulátor
-Hatékony szervos vezérlésű kormánylapát
-Ék alakú hajótest ami úgy halad mint a rakéta
-Érzékenység és kormánylapát finomhangóló trim
-Megfelelő Led fények az északi használathoz, mint az autó lámpák,
elől kettő fehér hátul kettő piros.
-Gumiék a hajó órán, mely véd a sérülésektől.
Paraméterek
WLtoys WL916 SWORDFISH műszaki adatok | |
Állapot RTR (100%-ban kész) | |
Nehézségi fok haladó | |
Maximális hatótávolság | kb. 150m. |
Végsebesség | 55km |
Teljes hossza | 485mm. |
Törzs hossz | 400mm. |
Törzs magasság | 105mm. |
Törzs szélesség | 120mm. |
Hajócsavar átmérő | 28mm |
Hajólapát mérete | 78mmx25mm |
Adó méret (H x Sz x M) | 180mmx200mm x 50mmx85mm x 25-90mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 130perc. |
Menet idő | kb. 10-12perc. |
Nettó súly | 550g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 715g. |
Akkumulátor | 11,1V 2200mAh. LI-poly. |
Működés | egy 2212 Brushless főmotor + 1db szervóval vezérelt kormány lapát |
Gyártó | WLtoys, XK |
Modell név | WL916 SWORDFISH |
A csomag tartalma | |
1db dekorált műanyag hajótest, motorokkal és elektronikával teljesen készre szerelve | |
1db 2,4GHz rádió távirányító | |
1db Brushless kefe nélküli villanymotor (2212) | |
1db szervo | |
1db szabályzó (35A) | |
1db Li-Poly 11,1V 2200mAh 24.42Wh akkumulátor | |
1db USB akkumulátortöltő | |
1db hajó tartó állvány | |
1db gumi orrkúp | |
1db tartalék hajólapát | |
3db szerszám | |
Szükséges kiegészítők | |
A dobozból csak ki kell venni, az akkumulátort feltölteni, és már mehet is a móka..... | |
Szükséges kiegészítők | |
Távirányító működtetése | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor szükséges. (nem tartozék). |
További tulajdonságok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |