Leírás
XK innovations Force K200 flybar menteses 4csatornás helikopter modell, automatikus magasságtartással, optikai szenzoros pozíció tartással, és hosszú repidővel.
A WLtoys termékvonal kis méretű helikopterekben mindig élen járt a technológiák fejlesztése során.
A méltán híres 911-es kategória és társai elég szépen berögzültek a köztudatban.
Az új jövevény ennél a kategóriánál már nagyobb, de még mindig picikének és kompaktnak mondható. A helikopter teljes hossza mindösszesen 40cm.
Míg a hagyományos mini széria 29-32cm-nek mondható. Természetesen ezeknél a méreteknél nem a váz hosszát, hanem az előre nyitott rotorlapáttól a farok rész teljes végéig mérjük, a faroklapát végéig.
Ha csak a váz hosszát nézem itt 31cm a kisebbeknél 25-27cm.
A kicsi, de mégis méretes helikopter, az elején egy nagy kabinnal rendelkezik, mely egészen a farokrész kezdetég tart.
Maga a farokcső egy brutális darab, mind vastagságban mind hosszúságban, melytől maga a szerkezet repül során még stabilabbá válik.
Még hirtelen gázadás mellett sem, fordul el a farokrész. Ezen a területen hibátlanra vizsgázott.
De ne rohanjuk ennyire előre, maga a termék a már jól bevált, papírdobozos csomagolásban érkezik, melyet felfelé lehet kinyitni, és egy műanyag tartóban találjuk a távirányítót mellette magát a helikoptert, egy jókora méretű moduláris telepet, a hozzá tartozó töltő kábellel.
Ezen felül kapunk tartalékba 1 pár főrotorlapátot, 1 db. farokrotorlapátot, 1 db. főfogaskereket.
No meg egy mini csillag csavarhúzót, és egy párányi imbuszkulcsot mely a rotor cserénél tehet jó szolgálatot.
Tehát gyakorlatilag azt kapjuk, amit a WL helikoptereknél már megszoktunk. Most sem hozott semmi újat, de hála istenek nem is spórolt ki semmit sem a gyártó.
A távirányító a már mostanában megszokott XK.-ás kialakítás. Egy jól kézbe simuló darab.
Az elején megszokott két méretes botkormánnyal, és hozzá tartózó négy finomhangolóval, no meg persze a bekapcsoló gombbal.
A távirányító tetején négy gombot találunk, jobbról balra haladva a következőek:
1. Gombnyomásra történő felszállás vagy landolás.
2. Optikai szenzoros pozíció tartás be-ki kapcsolása.
3. Debug mód, ez egy úgynevezett resetelő avagy kalibráló mód, ha a gép esetlegesen hibásan működne itt lehet újra kalibrálni.
4. Szervók érzékenységének állítója azaz lassú/gyors módozat.
Ezen felül teljesen szabadon beállítható a távirányítón, hogy bal oldalt legyen a gázkar vagy jobb oldalt. Tehát a módozatok. De a mi kis hazánkba szinte mindenki kb. 97% mode 2.-vel repül.
Azaz a baloldali a gázkar és azon van a forgás a tengely körül. Az előre-hátra, és a jobbra-balra döntés a jobb oldali karon van.
Visszatérve a helikopterhez: A főmotor egy 050 szénkefés motor mely elég méretes hűtőbordával van ellátva. Ami kedvez az élettartamnak.
A farokmotor 1020 kefés motor, ami szintén nagynak mondható, a robosztus farkcső végén található belül egy csatlakozó, tehát ha tönkre tesszük a farokmotort, nem kell a forrasztással bajlódni stb. csak szét kell csavarni a farokmotor házat és be kell dugni a csatlakozó aljzatba egész egyszerűen az új motort.
A leszállótalpak is elég nagyok és masszívak. A vevő Futaba (5V) és DSM (3V) kompatibilis.
Így, ha rendelkezünk otthon valami komolyabb tanítható távval annak használata is megoldható. A gép ezen felül két teljes értékű 3,7g-os szervóval rendelkezik. Ezek felelősek az előre-hátra, jobbra-balra döntésért.
Maga az akkumulátor moduláris és egy méretes telep. Hála istenek 2 cellás tehát 7,4V.-os így az erőléttel, nem lesz problémánk. Egész pontosan 7,4V 600mAh 25C. Repülési idő 17 perc.
Ami nagyon jónak mondható, mert a régebbi modelleknél be kellett érni sajnos 5-7 perccel.
A töltési idő valamivel több mint egy óra kb. 75 perc.
Az akkumulátort hátulról kell becsúsztatni a helyére és ha teljesen a helyére toljuk egy piros led informál bennünket a helyes csatlakozásról. Mely az akkumulátor végződése fellett helyezkedik el..
A K200 repülési képességei: Egy 6 tengelyes giroszkóppal szerelt gépsárkányt ismerhetünk meg a személyében.
ely modern stabilizáló rendszerek világában született, így még könnyebbé teszi a hellikopterezés élményét.
Nagyon stabil, de képes lelően agilis lenni így beltér mellett kültéren is reptethető.
Szél ellenálló képessége mérföldkövekkel jobb, mint a régi koaxrotoros helikoptereknek.
Tehát bámulatosan jól megállja a helyét kültéren is. Egyszerűbb irányíthatósága lehetővé teszi, hogy akár kezdő helisek is könnyedén elsajátíthassák az irányítását.
Bátran vallhatjuk, hogy helizni ilyen könnyű még sosem volt. Mert a precíz elektronika leveszi as vállunkról az irányítás nehézségeit. így garantáltan nem egy éjszakás lesz a szórakozás.
Emelet a gép olyan páratlan funkciókkal van ellátva, mint a gombnyomásra törtnő felszállás illetve landolás. A bekapcsolható optikai szenzoros pozíció tartás meg csak hab a tortán.
Ilyenkor egy apró kamera fényképezi a gép alatt a talajt folyamatosan és ezeket a képeket szoftveresen összehasonlítja és így próbálja a gépet egypontos lebegésre kényszeríteni.
Persze ez a funkció pontosága merőben függ, hogy ép mit tud összehasonlítani.
Ha nagyon egyforma talaj akkor lehet sokkal pontatlanabb. Víz felett, sötétben, illetve egy bizonyos magaság felett egyáltalán nem működik.
Ez teljesen természetes, ilyenkor teljes mértékbe, a saját irányítási képeségeinkre hagyatkozhatunk…..
A helikopter viselkedése teljesen más, mint amit régen megszoktam. Az elektronika és a stabilizáló rendszerek hihetetlenül sokat fejlőtek.
Így irányítása könnyedén viszonylag gyorsan elsajátítható, tehát ezek már nem azok a bonyolult rendszerek, melynek működtetésihez jó repüléséhez sok-sok éves gyakorlatra volt szükség Így végre rövid idő alatt az égbolt szerelmesei lehetünk.
Használatához, semmilyen engedélyre nincsen szükség, illetve nem kell hozzá semmi! Nem azért, mert helikopter csak hála istenek nem éri el az engedélyhez kötött légijárművek kategóriát. Így nem kell se drónvizsga se egyéb engedélyek!
Csak egész egyszerűen felelősség teljesen használjuk. Mindig emberektől és objektumokról távol repüljünk vele ahol nem okozhatunk esetleges kisebb balesetet sérüléseket.
Kezdő és haladó pilóták részére is javallott. Szinte mindenki megtalálhatja benne a számítását, aki egy kis repülésre, azaz helizésre vágyik.
Kisebb gyermekek részére nem javasolt. Mivel modellezésről beszélünk a leesésből borulásból adódó sérülésekre meghibásodásra jótállás nincsen, ide tartoznak a kopó alkatrészek motorok szervók szabályzók stb. is.
Alkatrészt tudunk biztosítani vagy beszerezni a termékhez igény esetén. Illetve térítés ellenben a modellt mi is javítjuk. Ennek alkatrész és szerviz költségei vannak.
Összeségében: Egy igen patinás gépet ismerhetünk meg az XK K200 személyében. Mely az apróbb gépeknél egy picikivel nagyobb. Jó bel és kültéri mindenes.
Nagyon stabil a modern 6 tengelyes giroszkópnak és egyéb elektronikáknak köszönhetően. Könnyen elsajátítható irányíthatóság.
Tényleg ilyen könnyű tanuló gép még sosem volt…
A túl sok automatizáló dolgok, ilyen régebi heliseknek mint jómagamnak kicsit sok.
Jobban szeretjük a manuálisabb szerkezetet nem pedig a magasságtartó automata no meg optikai szenzor. De a jelenlegi generáció és a és a jövőkép erre utal. Nincs evvel semmi probléma a korral haladni kell….
Így jóval többen kóstolhatnak bele a modellezés világába, amit nem a kudarc és az ablakon kidobott súlyos százezrek jellemeznek.
Hanem a gyors elsajátíthatóság és az élmény mindenek felett…
XK K200 helikopter főbb tulajdonságok:
1. A mininél egy 4 csatornás kültéri helikopter modell.
2. 2 cellás 25C-s 600mAh moduláris akkumulátor, mely könnyű és biztonságos cserét és töltést tesz lehetővé. (az alapcsomagban 1 db. akkumulátor található)
3. Kellően megnövelt repülési idő az előd modellhez képest, dupla annyit repül, 17 percet.
4. A (050) főmotor bámulatos teljesítményre és hosszú üzemidőre képes, illetve hűtő bordával van ellátva a túlmelegedés ellen.
5. 6 tengelyes giroszkóppal rendelkezik, mely szuper stabil és kellően agilis repülést tesz lehetővé.
6. A bekapcsolható optikai szenzor, melynek köszönhetően a gép képes akár az egypontos lebegésre is!
7. Kezdők számára is kifejezetten javasolt, akik a játék helikopterezésnél kicsit többre vágynak.
8. Az új modell automatikus magasságtartással van ellátva.
9. Elérhetővé vált, a gombnyomásra történő felszállás/landolás.
10. A robosztus és extrém hosszú farokrész kifejezetten stabillá teszi a gépet még a hirtelen gázadásnál is.
11. A távirányító kissé nagyobb méretű, jobban kézreálló, és a botkormányok érzékenysége valamelyest javult.
12. A gép akkumulátorához egy töltő kábel jár melynek vége egész egyszerűen egy USB aljzatba csatlakozható.
13. Kifinomult 3,7g digitális szervók, melyek lehetővé teszik a rotorlapátok valós döntését.
14. Precíziós felépítés mely könnyed szerelhetőséget biztosít.
15. A farokmotor végre csatlakozóval van ellátva így nem kell bajlódunk a nagyon vékony kábelek forrasztásával egy esetleges meghibásodás alkalmával.
16. A helikopter kis méretéhez képest, nagy hatótávolsággal rendelkezik.
Paraméterek
XK K200 termék műszaki adatai | |
Maximális hatótávolság | 100-150m. |
Törzs hossza | 310mm. |
Teljes hossz | 400mm. |
Törzs magasság | 105mm. |
Törzs szélesség | 40mm. |
Törzs szélesség a talpíveknél | 65mm |
Főrotorátmérő | 330mm. |
Farokrotorátmérő | 44mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 135-180mm x 140mm x 35-70mm. |
Adó működés | 6 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 75perc. |
Repülési idő | kb. 17 perc. |
Nettó súly | 92g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 125g. |
Akkumulátor | 7,4V 600mAh. LI-poly. 25C. (moduláris) |
Főmotor | 050 Coreless Motor |
Farkomotor | 1020 Coreless Motor |
A csomag tartalma | |
1 db XK K200 típusú helikopter | |
1 db rádió távirányító | |
1 x USB töltő kábel | |
1db moduláris akkumulátor 7,4V 600mAh LI-poly 25c | |
1szett tartalék főrotrlapát | |
1db tartalék faroklapát | |
1db tartalék főfogaskerék | |
1db imbuszkulcs | |
1db csavarhúzó | |
1db angol nyelvű leírás | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
További tulajdonságok