Leírás
Most akkor lássuk milyen újításokat hozott az új masina.
A dobozt a kezünkbe véve már a gyártótól megszokott csomagolási szindrómát követi. A doboz elejének nagy részét az áttetsző fólia takarja be, így már messziről látható az egész helikopter. A dobozból kihámozva a helikoptert a következőek tárulnak elénk. 1db USB töltő mely már alapból nem 220V-os, de bármilyen telefonos USB táp is megfelel a hálózati töltésre. Sajnos ebben a kategóriában is hiányzik alapból a hálózati töltő, csak a manapság közkedvelt USB-s megoldás került előnyben.
Tartozékokként maradt a SYMA-nál megszokott séma farokmotorlapát, csavarhúzó és 1db. kézikönyv, és természetesen a gép és a távirányító.
A helikoptert kezünkbe véve a következő változtatások tűnnek fel. A színösszeállításban történt változás, visszatértek egy színű modellhez mely diszkrétebb megjelenést kölcsönöz.
Főbb változások, egyrészt amin megdöbbentünk a főrotor mérete, illetve gép méreteinek némi csökkentése.
További vizsgálódás és tesztelés során rájöttünk azért volt erre szükség, mert így a főmotorok valamelyest nagyobb fordulattal dolgoznak, és a gép így valamivel agilisabb, illetve mozgékonyabb lett.
Második főbb változtatás az akku tartóját érinti, mely a kabin alatt egy kis ajtó lenyitása után válik az akkumulátor elérhetővé. Az új megoldásnak egy óriási előnye van, ami mindennél többet ér az egyszerűen kivehető illetve cserélhető akkumulátor, ha például a gyári mellé veszünk még egyet.
Így végre az akku a saját csatlakozó kábelén tölthető és nem a gépen keresztül, mint a régebbi modelleknél.
További lényeges változtatások a gépet nem érték, még amit érdemes megemlíteni a benne lévő vezérlő elektronika (vevő) változott új módosított giroszkópot és 2.4Ghz-es digitális vezérlést kapott. Melyet tesztelés során a fejlettebb giroszkóp rendszer jótékony hatással volt az irányításra, a heli megforgatása után is nagyon gyorsan követte a farok mozgását és jóval gyorsabban fixálta le, mint a régebbi modell. Magas módban történő kültéri és beltéri repülés során kellő gyorsasággal és dinamikával volt ellátva a kopter a maga kategóriájában. A giroszkóp még ezekben a pillanatokban is meghökkentő stabillitásról tett tanúbizonyságot.
Nem véletlen, hogy az egyszerű koax helikopterek pálmáját már jó pár éve a SYMA gyártó viszi.
A távirányító az új a SYMA gyártó már több új modelljénél használt 2.4Ghz-es modell. Mely már jóval fejlettebb a régebben megszokott Mhz.-es változatoknál.
Legfőbb előnyök a valamivel nagyobb és rádió zavar mentes hatótávolság.
A másik legnagyobb előny, az adó és vevő figyeli frekvenciasávra be- és kilépő csatornákat és ezektől önműködően a legtávolabbi biztonságos csatornára hangol, teszi ezt másodpercenként sokszor... Ezáltal egyszerre egy időben akár egy tucat modell is a levegőben lehet rádiózavar nélkül!!!
Tehát végre ebben a szegmensben ugyan olyan géppel is többen repülhetünk.
A távirányítón a következő kiegészítő funkciók találhatóak.
Sebesség növelő funkció, ilyenkor gyorsabban mozog a helikopter.
Mode 2-4 közti váltás, amivel a forgás és a jobbra-balra döntés funkciója cserélhető fel.
Trimm funkció mellyel a tengely körüli forgás finom hangolható, de mint már feljebb megjegyeztem olyan stabil a giroszkóp, hogy erre nem igazán lesz szükségünk.
A repülés a SYMA S39-es helikopterrel nagyon egyszerűen elsajátítható. A legkönnyebben vezérelhető gép közé tartozik. Rettentően stabil, képes beltéren akár 1-2percig ellebegni minden féle beavatkozás nélkül, természetesen csak akkor, hogy ha a gáz kart megfelelően beállítjuk.
Kellően agilis természetesen a kox kategóriában nem valami single rotoros géppel összehasonlítva.
A kb. 32cm hosszának köszönhetően beltéren is jól működtethető. Kültéren mint ahogy már megszokhattuk csak is teljes szélcsendben reptethető, de a nagyobb méretű koax helikkel is felveszi a versenyt.
Nagyobb sebesség módozatra kapcsolva kellően gyors és mozgékony.
Összességében az egyik legjobb helikopter a piacon, ha a szoba cirkálóknál valamivel többre vágyunk.
Olcsó ára és könnyű vezethetőségének köszönhetően a biztos siker már akár most elkönyvelhető.
Irányítás:
gázkar előre hátra mozgatásával gáz fel-le
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra menet
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra forgás a tengely körül
A GYRO pedig annyit jelent, hogy a helikopter elektronikájába be van építve egy elektromos szabályzó rendszer, mely a tengely körüli forgást automatán szabályozza. Ez végett repülés közben a helikopter nem ténfereg jobbra-balra, hanem stabilan egyhelyben lebeg mindenféle beavatkozás nélkül csak a gáz kart kell szinten tartani.
Paraméterek
SYMA S39 Raptor helikopter műszaki adatai | |
Maximális hatótávolság | kb. 50-70. |
Teljes hossz | 325mm. |
Törzs hossza | 290mm. |
Törzs magasság | 150mm. |
Törzs szélesség | 430mm. |
Törzs szélesség a talpíveknél | 58mm |
Főrotorátmérő | 250mm. |
Farokrotorátmérő | 45mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 140mm x 140mm x 45mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 1óra |
Repülési idő | kb. 8-9 perc. |
Nettó súly | 71g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 80g. |
Akkumulátor | 3,7V 300mAh. LI-poly. |
Meghajtás | két darab nagy teljesítményű főmotor +1db farokmotor |
A csomag tartalma | |
1 db SYMA S39 típusú helikopter | |
1 db 2.4Ghz. rádió távirányító | |
1 x USB töltő | |
1db faroklapát | |
1db csavarhúzó | |
1db akkumulátor 3,7V 300mAh. LI-poly | |
1db angol nyelvű leírás | |
Repülésre kész állapotban érkezik! | |
Profi választás kezdők számára. |
További tulajdonságok