Leírás
WL-toys v912
4 csatornás, egy rotoros kültéri helikopter, mely precíz mechanikával rendelkezik. Természetesen beltéren is jól repül. A "Bell Rotor Head Design" a hagyományos helikopterekhez képest nagyobb stabilitást nyújt azáltal, hogy a stabilizátor a rotorhoz képest nem 90, hanem 45 fokban helyezkedik el. Ha egy kezdő, 4csatornás koaxiális rotor elrendezésű helikoptert el tud vezetni, akkor ez a termék se fog nehézsége tokozni. Ezáltal elszánt kezdőknek is ideális választás.
A WL-toys, mint márka, többször bizonyított, hogy kiválóan tud másolni (például a v911 esetében), ám ezúttal nagyobb fába vágták a fejszéjüket: egy egyedi négycsatornás konstrukció megalkotására adták a fejüket.
A bérgyártásban készülő, átmatricázott termékekkel ellentétben egy saját gép megalkotása cseppet sem biztos siker. Ahhoz, hogy egy gépnek sikere legyen, megbízhatónak, strapabírónak kell lennie, és többet kell kínálnia a versenytársainál azonos, vagy olcsóbb áron. A következő sorokban kiderül, mi volt a tapasztalatunk ezzel a géppel.
A doboz méretét – végre – nem túlozták el, mindennek meg van benne a helye. Kibontani nem kis pálya, ember legyen a talpán, aki kirángatja a helyéről a hézag nélkül betuszkolt hungarocellblokkot. A drótok elvágása – vagy éppen idegbeteg rángatása – után végre a kezünkbe vehetjük a helikoptert. A gép felépítése nincs túlbonyolítva, egy esetleges javítás folyamán bármihez pillanatok alatt hozzáférhetünk. Az anyaghasználat az árkategóriában nagyon jó, ellenálló műanyagokat, és fémet látni mindenütt. A későbbi töréstesztek során sem csalódtunk az összeszerelésben, a gép jól bírta a nyúzást.
A távirányító végre nem a v911-től megszokott rémség az alig érezhető karjaival. A karok kiválóak, sőt! Még a hosszuk is állítható. A távirányítón található még két gomb: egy „funkciógomb”, és egy szervófelező kapcsoló. Az LCD háttérvilágítása tökéletes, bár a monokróm kijelzőket nem nehéz elolvasni a napban sem.
A töltő egy kétcellás balanszeres megoldás, ami tökéletesen kiszolgálja az igényeket. A gép a konkurensek alig különböző méretű egycellás gépeihez képest a v912 kétcellás meghajtást kapott, így a gép rendkívül dinamikus, és nagyon sok benne az erőtartalék. Ha valaki ilyennel kezd, valószínűleg nem lesz képes úgy ráunni, mint ahogy a koaxhelikre rá szoktak. Az intenzív döntések és az egyrotoros felépítés alkalmassá teszik a gépet a kültéri repülésre még akkor is, ha nincs szélcsend.
A helikopter felépítése sem hagy maga után kívánni valót. A rotorfej, és a főbb alkatrészek kellően erős anyagból készültek, nem egyszerű tropára tenni a kicsikét. Az egyik kolléga egy fán szabályszerűen átrepült vele…
Repülés terén a WLtoys új üdvöskéje a V912 elég precízen vezethető. Beltéren kisebb helységekben nagyon jól manöverzhető, a szervó karok tökéletesen reagálnak a legkisebb mozgásra is. A helikopter
legkisebb beúszásai is elég könnyedén korrigálható, mivel nem nagyon úszkál a kicsike lebegtetés közben.
Kültéren a wl heli viselkedése elég meggyőző, itt legjobban az MJX F645-ös gépéhez tudjuk hasonlítani, aminek mozgása kissé kockásabb, wl –es helivel sokkal könnyebb szép nyolcasokat leírni ez valamelyest talán a gép méretének is köszönhető, mert a v912-es kisebb helikopter.
Ennek ellenére szelesebb időben is ugyan úgy megállja helyét, mint az F645-ös. Tehát kültéren kellően dinamikus és gyors helikoptert ismerhetünk meg a V912-es helikopter személyében.
Mindent összevetve a v912 egy kiváló első vagy második helikopter, amivel rengeteget lehet fejlődni a repülés terén. Bátran ajánljuk ezt a modellt mindenkinek, aki kevés tapasztalattal rendelkezik a helikopterezés terén, hiszen egyszerűen kezelhető, és meglehetősen strapabíró gép.
Irányítás:
gázkar előre hátra mozgatásával gáz fel-le
gázkar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra menet
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra menet
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra forgás a tengely körül
A GYRO pedig annyit jelent, hogy a helikopter elektronikájába be van építve egy elektromos szabályzó rendszer, mely a tengely körüli forgást automatán szabályozza. Ez végett repülés közben a helikopter nem ténfereg jobbra-balra, hanem stabilan egyhelyben lebeg mindenféle beavatkozás nélkül csak a gáz kart kell szinten tartani.
Paraméterek
WLtoys V912 termék műszaki adatai | |
Maximális hatótávolság | 200m. |
Törzs hossza | 415mm. |
Teljes hossz | 525mm. |
Törzs magasság | 160mm. |
Törzs szélesség | 60mm. |
Törzs szélesség a talpíveknél | 80mm |
Főrotorátmérő | 400mm. |
Farokrotorátmérő | 127mm. |
Adó méret (H x Sz x M) | 165mm x 175mm x 52mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 60perc. |
Repülési idő | kb. 10-12 perc. (15perc tuning akkuval) |
Nettó súly | 252g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral együtt | 300g. |
Akkumulátor | 7,4V 850MAh. LI-poly. |
Motorok | Brushless főmotor |
Kefés farokmotor | |
2db. szervó | |
A csomag tartalma | |
1 db MJX VL912 tipusú helikopter | |
1 db rádió távirányító 2.4Ghz. LCD. | |
1 x hálózati 220V-os töltő kábel | |
1db angol nyelvű leírás | |
1pár főrotrlapát | |
1db faroklapát | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
További tulajdonságok