Leírás
Syma X33 összerakható drón számos extravagáns képeséggel…
A gyártó X33 üdvöskéje egy hosszúkás kartondobozban érkezik.
Melynek tetején egy nagy átlátszó fólia van mely teljes betekintést enged az egész drón részeire. Igen a részeire, a 4 db. komplett kar rotorlapáttal külön van csomagolva. Illetve a központi egység is teljesen külön van.
Úgyszintén a moduláris akkumulátor is. A karokat csak be kell tolni a megfelelő nyílásba és az akkumulátort bepattintani a helyére és kezdődhet is a móka.
Arra persze figyelni kell, hogy a 4 kar hova kerül mindegyiknek megvan a pontos helye, mert különben nem fog megfelelően repülni.
Persze a karok végén és a központi egységen is jelölve van. (A1, A2, B1, B2,) Az „A” bal oldali forgás irány, a „B” a jobb oldali forgás irány, de a giroszkóp miatt az azonos forgás irányú karoknak is megvan melyik a pontos helye!
A drón minden egyes alkotó eleme teljesen átlátszó, még a rotorlapát is.
Kivétel képez a rotorvédő és a távirányító.
A központi rész változtatható színekben tud világítani. A két első kar vége pirosan világít, a hátsó kettő pedig fehéren. Esti repülésnél az egész váz szinte egyben fluoreszkál.
Nagyon jól néz ki. A drón elemein kívül, helyt kapott a távirányító a normál USB végződésű töltőcsatlakozó. 4 db. rotorvédő, mely sárga színben kooperál. A rotorfedő, azaz díszitő kupak, amit, ha akarunk felteszünk vagy sem.
Mindenesetre jól mutat. Aztán van még a csomagban a már-már kötelezőnek mondható tartalék rotorlapátok. No meg persze a távirányító.
A drón nagyon jól és precízen vezérelhető. Az X.-ik generációs giroszkóp nagyon stabil és nagyon jól teszi a dolgát. Mindenképpen egy kiforrót darabról van szó drónozás tekintetében.
A távirányító egy fekete színű darab a gomboknál és a botkormányoknál narancssárga betétekkel díszítve.
Az új dizájnú távirányító teljesen jól kézre áll, jól használható.
A botkormányok érzékenysége hasonló az elődhöz képest evvel nincs is semmi probléma. Itt igazából csak az újítás, amivel próbáltak valami újszerű divatossat letenni az asztalra, ami sikerült is.
A gombok és a karok kiosztása nagyjából ugyan az maradt, mint az elődnél. Így legalább nem okoz idegesítő belekeveredést...
Van a baloldali és a jobb oldali botkormány ezekkel tudjuk a drónt vezérelni. Alapkiosztás mellett a bal a gázkar fel-le és a tengelykörüli forgás bal-jobb. A jobb oldali a négy irányú döntés előre-hátra és jobbra balra.
A baloldali botkormányt benyomva a trimmelés azaz finomhangolás érhető el, úgy, hogy a baloldali botkormányt benyomva tartjuk a jobb oldalival tudunk közben finom hangolni előre-hátra és jobbra balra.
De ezt nem igazán fontos már használni, mert a 6 tengelyes giroszkóp nagyon stabil.
Sokszor egy giró reset azaz hangolás bőven elég. Ilyenkor, ha teljesen vízszintes felületen van a drón és a két botkormányt együttesen a jobb alsó sarokba lehúzzuk.
A pár másodpercig villogó lámpák informálnak bennünket, ha sikerült, ezek után a drón nem úszik el jobbra-balra vagy előre-hátra olyan könnyen a levegőbe, mert a reset funkciótól stabilabbá válik.
Ha a két botkormányt pedig, ha bal sarokba húzzuk le a headles módot lehet resetelni.
Alaphelyzetbe s nagyon stabil és jó minden, tehát ezeket a reset funkciókat nem muszáj sűrűen használni csak repülni kell és kész!
Ha viszont a jobb oldali botkormányt benyomom egy pillanatra akkor két csippanó hangot hallok.
Ezután a gép nagyobbakat tud dönteni, ezt kültéren mindenképp használjuk. Mert a szél ellen jóval vezethetőbbé válik.
A távirányító jobb felső két gombja az egyik a gombnyomásra történő felszállás/landolás. A másik a négy irányú 360° bukfenc melynek az irányát a jobb oldali botkormánnyal lehet megadni.
A bal felső két gombbal pedig különböző forgási manővereket lehet előcsalni, úgy, hogy lenyomva tartjuk és a botkormányt közben a megfelelő irányban eltoljuk.
Repülés közben:
Nagyon dinamikus nagyon könnyedén repül, minden nagyon rendben van.
A teljes fedélzeti világítástól nem kell meg ijedni egyáltalán nem jár semmi plusz fogyasztással, és a dinamika rovására sem megy, mivel jóval fürgébb és dinamikusabb, mint az előd modell, amin jóval kevesebbek voltak a fények.
A repülési idő a 9-10 perc körüli. Az újfejlesztésű hat tengelyes giroszkóp, avagy stabilizáló elektronika jóval stabilabb így még könnyebb irányítási manöverezést kölcsönöz.
Összeségében: Egy új egyszerű impozáns színfoltot ismerhetünk meg a gyártó kínálatából. Mely az összerakhatóság mellett, a teljesen áttetsző dizájn és a teljes fedélzeti világítás tesz teljesen egyedivé.
Negatívumként annyit említenék meg hogy a távirányító is lehetne átlátszó.
Irányítás:
gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
Mit jelent pontosan a 3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp?
3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp azt jelenti, hogy a giroszkóp nem csak a tengely körüli forgást vezérli, hanem az Y és Z tengely, azaz előre-hátra dőlés és jobbra-balra dőlést a levegőben giroszkóp egyenlíti, tehát próbálja mindig a nulla ponthoz a vízszinteshez viszonyítani és lebegéskor ugyan erre a pontra visszaállni. Ez egy modern új technológia, mert ha ezekbe a szerkezetekbe nem lenne 3 vagy 6 tengelyes giroszkóp egyszerűen reptethetetlené válna, és egész egyszerűen felborulna. Régebben az ilyen szerkezeteket csak röpsúlyos kiegyenlítő tengellyel lehetet megoldani, több kevesebb sikerrel melyek anno egész egyszerűen vagy nem voltak elég stabilak a repüléshez vagy a legkisebb szél gátolta őket a repülésbe.
Nem úgy, mint most akár már szélben is elreptethetőek.
SYMA X33 drón főbb jellemzők:
-Moduláris kialakítás, a drón főbb elemei könnyedén szétszedhetőek, illetve összerakhatóak.
-A csomagban a főbb alkotó elemeket külön találjuk, ezáltal nekünk kell összeépíteni, ami nem egy bonyolult feladat ezáltal gyermekek is könnyedén boldogulnak vele.
- Teljesen átlátszó váz
- Változtatható színekben teljes felületén megvilágított váz, ami hatalmas élményt és könnyű szórakozást biztosít teljes sötétségben is.
-Magasságtartó automata (barometrikus szenzor).
-Automata le- és fel szállási képesség.
-Headless mód (az irányítás mindig ugyan az marad).
-Új dizájn, jobb aerodinamikai képességek
-3D akrobatikus mutatványok, és új kaszkadőr képeségek.
-Az újratervezett ABS kaszni könnyen ellenál a kisebb ütődéseknek és borulásoknak.
-Új sokkal érzékenyebb 2.4GHz.-es távirányító, jobb hatótávolsággal.
-Modern Led megvilágítás, mely éjszakai repülés során nyújtanak nagy segítséget.
-Akkumulátor merülést jelző led fények.
-Könnyedén cserélhető normál akkumulátor
Paraméterek
SYMA X33 műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | Kb. 100m |
Teljes hossz/szélesség rotorok végéig átlóba mérve | 320mm |
Teljes hossz/szélesség rotorok végéig | 260mmX260mm |
Teljes hossz/szélesség átlóban mérve rotorvédővel | 335mm |
Hossz/szélesség a váz végiég | 160mm |
Hossz/szélesség átlóban a váz végéig | 230mm |
Törzs magasság | 50mm |
Főrotor átmérő | 120mm |
Adó méret (H x Sz x M) | 130mm x 55-90mm x 35-50mm. |
Adó működés | 4 db AAA elem vagy AAA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 50perc. |
Repülési idő | kb. 9-10perc. (gyári akku) |
Nettó súly | 57g (akku nélkül). |
Nettó súly rotorvédővel | 62g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral és rotorvédővel együtt | 76g. |
Akkumulátor | 3,7V 400mAh. Li-Poly. |
Motorok | 4db főmotor |
A csomag tartalma | |
1 db SYMA X33 típusú drón | |
1 db 2,4Ghz távirányító | |
1db LIPO akkumulátor 3,7V 400mAh | |
1 db USB töltő | |
4db rotorvédő | |
4db tartalék főrotor lapát | |
4db rotor díszítő elem | |
1db angol nyelvű kézikönyv | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
További tulajdonságok
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |