Leírás
Syma X23 a tökéletes méretű kamera nélküli drón
Kompakt menetkész drón mindenkinek. Hosszabb repülési idő, jobb manőverezhetőség! Extra funkciók, mint magasságtartó, Headless mód és automata fel és leszállás. Moduláris felépítés, gyors és olcsó fenntarthatóság. Új kedvenc lehet a Syma X5 után.
Nehéz téma a belépőszintű drón. Nüansznyi különbségek választják el egymástól a modelleket, amik csak a használat során derülnek ki, semmilyen adatbázisban nem nézhetünk utána, hogy a negyvenhetedik kínai drón mit tud. Csőbe húzhatják a tapasztalatlan vevőt az olcsó készülékekkel, amihez aztán nagyítóval keresve sem lesz alkatrészellátás. Sőt! Olcsónak sem kell lennie egy modellnek, akkor is simán előfordulhat, hogy nincs hozzá semmi, amivel gyógyítani lehetne egy esetleges komolyabb törés esetén.
Egy ilyen szedett-vedett halmazba érkezett meg Magyarországra az első Syma drón, az X1. Könnyű volt vele repülni, és az összeszerelés minősége is magasan verte a konkurens gyártók modelljeit. Egyszerű és robusztus modellek születtek a Syma tollából, és ez máig semmit nem változott. Az csupán a hab volt a tortán, hogy könnyen és gyorsan tudtuk vásárlóinkat alkatrészhez juttatni, így elejét véve a bosszúságnak, hogy a drága játékszer a kukába kerüljön.
A bizalom a márka irányába tehát nem alaptalan. A most érkező modellnél is reméljük, hogy megmaradt a szégyenfoltoktól mentes minőség, melyből vásárlóink már közel tíz éve részesülhetnek.
Az X23 egy teljesen új modell. A gyökeres váltások, amikor egy modellnél nem csak „feljavítják” az elődöt, nagy előkészületekkel járnak. Ilyenkor sok esetben teljesen elvész a korábbi alkatrészekkel való kompatibilitás. Ez elsőre nem szembetűnő, csak a szétszerelés után, hogy minden megváltozott. Ez volt a gyártó célja is, hogy egy még megbízhatóbb és jobb platformra építhesse a megújuló modellpalettát. Ez az új platform pedig jelentős fejlesztéseket tartogat az elődhöz képest, ugyanakkor alacsonyan tartva az árat.
A Syma X23 natívan rendelkezik minden olyan tulajdonsággal, amivel az elődök repülésvezérlőjét ellátták. A magasságtartó szenzor a nevéhez hűen stabilan megtartja a modell magasságát, és lehetővé teszi, hogy egy gombos fel és leszállás funkció is kerülhessen a modellbe. Ez a két funkció nagyon megkönnyíti minden kezdő dolgát, hiszen sokkal kevesebb dologra kell aktívan figyelni, könnyebb az irányítás során arra koncentrálni, hogy közeledik a kerítés vagy a meggyfa, amit valahogy ki kell kerülni.
A modell egy további repüléskönnyítő funkciót kapott, a Headless módot. Ez egy olyan automatika, ami függetlenné teszi a modell forgási helyzetétől azt, hogy merre indul el, ha előre irányt adunk neki a kontrolleren. Headless módban az előre irány mindig azt jelenti, hogy a modell távolodik tőlünk, akkor is, hogyha történetesen velünk szembefordul.
Az új váz új rotorvédőkkel, motorokkal és rotorlapátokkal járt. A váz könnyebb és némileg kisebb, mint az X5 széria, a rotorok átmérője is valamelyest csökkent. A rotorok és rotorvédők a megszokott ABS műanyagból készülnek, de a rotorvédők kisebbek és ezáltal ellenálóbbak lettek, ami nem a legolcsóbb tejfölösdoboz anyagból készült, és megfelelő merevséget és duktilitást biztosít ezeknek a fontos szerkezeti elemeknek. A rotorvédő nem nagyon deformálódott a nyúzótesztünk alatt, valószínűleg szebben öregszik majd, mint az első X5 rotorvédők, amik pár koccanás után már hajlamosak voltak beleérni a forgó rotor síkjába. Az új modellnél ez a veszély nem áll fen.
A villanymotor külsőleg megegyezik bármelyik méretben azonos villanymotorral, de más azonos méretű motorral nem csereszabatos. Az új motorok néhány paraméterükben eltérnek a szokványostól. Sajnos ennyire mélyen mi sem értünk hozzá, csak annyi tűnik fel: a modell szokatlanul sokat repül. A gyári akkumulátorral 10 percet meghaladó repülési idő jelentősen több, mint a 7 perc, amit az X5 produkál.
A távirányító is megújult. A régi műanyag öntőforma végleg a múlt homályába veszik, és egy ergonomikus, tenyérbe simuló eszközt kapunk, ami megújult kezelőszervekkel rendelkezik. A legfőbb új funkció az egy gombos fel és leszállás. Megmaradt a headless mód, és teljesen átalakult a trimm funkció. A trimmelést az új vezérlőn a bal oldali botkormány benyomásával, és jobb oldali irányító botkormány mozgatásával érhető el, hangjelzés kíséretében. A magasságtartó funkcióval párosulva pedig nem okoz nehézséget a levegőben való trimmelés, már ha egyaltalán szükség van rá. Mert az egyszerű giroszkóp kalibráció felszállás előtt esetek többségében minden féle trimmelési problémát megold.
A váz is bővült egy hasznos újdonsággal. A bekapcsolást már nem a hason található pöcökkel végezhetjük, hanem a gép tetején egy nyomógombbal. Ennek a megoldásnak hála repülés előtt letesszük vízszintes felületre a gépet csak be kell nyomnunk a gombot a tetején és már kezdődhet is a móka és nem kell a gép alján kotorászni többé.
Az akkumulátor pedig egy moduláris darab, ami annyit jelent, hogy az akku egy műanyag tokban helyezkedik el mely a drónba helyezésnél beilleszkedik a gép vázába. Nincs többi idegesítő vezetékgyürködés és pattintós akufedél ajtó mely a használat során egy idő után elfárad. Az akkut csak be kell csúsztatni a helyére és végén automatikusan a helyére berögzül Kivételkor az akku tetején találunk egy nyomógombot mely megnyomásával az akku kiold és egész egyszerűen kicsúszik a helyéről. Ennek a megoldásnak hátránya csupán annyi, ha több akkut szeretnénk vásárolni hozzá csak gyárit tudunk választani hozzá a tokozás végett.
A töltője egy sima USB töltő melynek az akku csatlakozó vége egy csipesz, ami ráakaszkodik az akkura töltés közben. Na még ilyen megoldást nem látunk a gyártótól, de mindenesetre érdekes és valamelyest praktikus koncepció.
A felhasználói élmény egy ilyen olcsóbb drón esetén általában „az egészet felgyújtom és kivágom a kukába”-tól a „kell nekem egy nagyobb, minél hamarabb”-ig terjedhet. Gondolom mondanom sem kell, hogy a rossz első benyomás az egész hobbitól eltántoríthat bárkit, aki egyébként élvezné a reptetést. A Syma termékeire általánosan elmondható, hogy agilis, könnyen kezelhető, robusztus szerkezetek, melyek irányítása egyszerű és gyorsan elsajátítható. Egy-egy borulás alkalmával nem kell egyből az alkatrészkatalógust böngészni a kézikönyv végén, hogy vajon mit tettünk már megint tönkre. Ha szeretnénk egy jó belépést a quadrokopterek világába, akkor az X23 és X23W modelleket bátran ajánljuk.
Az X23 egy egyszerű belépőmodell, melyet a repülés öröme ihletett. Kecses és fordulékony, lendületes modell, mely jóindulatú viselkedésével hamar kiérdemli a kezdő pilóták szeretetét.
Irányítás:
gázkar (fel-le) gáz adagolás
gázkar (jobbra-balra) forgás a tengely körül
irányváltó kar előre hátra mozgatásával előre-hátra döntés
irányváltó kar jobbra balra mozgatásával jobbra-balra döntés
Mit jelent pontosan a 3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp?
3 vagy 6 tengelyes Giroszkóp azt jelenti, hogy a giroszkóp nem csak a tengely körüli forgást vezérli, hanem az Y és Z tengely, azaz előre-hátra dőlés és jobbra-balra dőlést a levegőben giroszkóp egyenlíti, tehát próbálja mindig a nulla ponthoz a vízszinteshez viszonyítani és lebegéskor ugyan erre a pontra visszaállni. Ez egy modern új technológia, mert ha ezekbe a szerkezetekbe nem lenne 3 vagy 6 tengelyes giroszkóp egyszerűen reptethetetlené válna, és egész egyszerűen felborulna. Régebben az ilyen szerkezeteket csak röpsúlyos kiegyenlítő tengellyel lehetet megoldani, több kevesebb sikerrel melyek anno egész egyszerűen vagy nem voltak elég stabilak a repüléshez vagy a legkisebb szél gátolta őket a repülésbe.
Nem úgy, mint most akár már szélben is elreptethetőek.
SYMA 23 drón főbb jellemzők:
Baromertikus szenzor mely a magassági botkormány elengedésekor is automatikusan tartja a drón magasságát
Gombnyomásra történő automatikus felszállás és landolás
Headless mód (az irányítás mindig ugyan az marad)
Új dizájn jobb aerodinamikai képességek
A korszerű és rugalmas műanyagból készült váz könnyen ellenáll a kisebb eséseknek és borulásoknak
Új sokkal érzékenyebb 2.4GHz.-es távirányító, jobb hatótávolsággal
360 fokos műrepülési képesség
Magas minőségű led fények mely teljes tájékozódást nyújtanak éjszakai repülés során
Akkumulátor merülést jelző led fények
Moduláris igen könnyen cserélhető akkumulátor
Kiemelkedő repülési idő, mely meghaladja a 10 percet is
Paraméterek
SYMA X23 műszaki adatok | |
Maximális hatótávolság | Kb. 100-150m |
Teljes hossz/szélesség rotorok végéig átlóba mérve | 250mm |
Teljes hossz/szélesség rotorok végéig | 210mmX210mm |
Teljes hossz/szélesség átlóban mérve rotorvédővel | 265mm |
Hossz/szélesség a váz végiég | 130mm |
Hossz/szélesség átlóban a váz végéig | 195mm |
Törzs magasság | 45mm |
Főrotorátmérő | 98mm |
Adó méret (H x Sz x M) | 125mm x 100-115mm x 30-45mm. |
Adó működés | 4 db AA elem vagy AA típusú akkumulátor (nem tartozék). |
Töltési idő | kb. 50perc. |
Repülési idő | kb. 10-11 perc. (gyári akku) |
Nettó súly | 55g (akku nélkül). |
Nettó súly rotorvédővel | 60g (akku nélkül). |
Teljes súly akkumulátorral és rotorvédővel együtt | 80g. |
Akkumulátor | 3,7V 500mAh. LI-poly. |
Motorok | 4db főmotor |
A csomag tartalma | |
1 db SYMA X23 típusú drón | |
1 db 2,4Ghz távirányító | |
1db LIPO akkumulátor 3,7V 500mAh | |
1 db USB töltő | |
4db rotorvédő a gépre szerelve | |
4db tartalék főrotorlapát | |
1db csavarhúzó | |
1db angol nyelvű kézikönyv | |
Repülésre kész állapotban érkezik! |
További tulajdonságok